-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Suzuki fornyer Swift
Her er ferske bilder av neste generasjon Suzuki Swift. Men det er fortsatt langt frem til lanseringen.
”Fornuft i lekkert design” var vår første kommentar da vi deltok på lanseringen av Suzuki Swift i Monaco for drøye fire år siden. For mens man var vant til traust og kjedelig design fra den japanske produsenten, seilte Swift inn som et friskt pust.
Nå står den kompakte Suzukien foran et generasjonsskifte. Trolig finner verdensdebuten sted i forbindelse med Paris-utstillingen i 2010.
Evolusjon
Selv om bilen på bildene er godt kamuflert, kan vi avsløre at den runde fronten, de korte overhengene og den stramme hekken ikke skiller seg vesentlig fra forgjengeren.
Swift leveres med forhjulsdrift som standard, men i Norge er som kjent ”firehjulsdrift inkludert i prisen” på alle Suzuki-modeller.
Man kan velge mellom bensinmotorer på mellom 91 og 130 hk. I Norge er det kun 1,3-literen med 91 hk som markedsføres. En ny 80-hesters diesel kan endre dette bildet når neste generasjon lanseres.
Det snakkes også om lansering at en hybrid versjon kan følge i 2011 eller 2012.
I Norge er Swift en populær småbil. I fjor var den nummer fem på OFV-statistikken i segmentet for småbiler, med 1383 registreringer. Hittil i år har imidlertid salget ramlet med femti prosent.