-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Suzuki fornyer Swift
Her er ferske bilder av neste generasjon Suzuki Swift. Men det er fortsatt langt frem til lanseringen.
”Fornuft i lekkert design” var vår første kommentar da vi deltok på lanseringen av Suzuki Swift i Monaco for drøye fire år siden. For mens man var vant til traust og kjedelig design fra den japanske produsenten, seilte Swift inn som et friskt pust.
Nå står den kompakte Suzukien foran et generasjonsskifte. Trolig finner verdensdebuten sted i forbindelse med Paris-utstillingen i 2010.
Evolusjon
Selv om bilen på bildene er godt kamuflert, kan vi avsløre at den runde fronten, de korte overhengene og den stramme hekken ikke skiller seg vesentlig fra forgjengeren.
Swift leveres med forhjulsdrift som standard, men i Norge er som kjent ”firehjulsdrift inkludert i prisen” på alle Suzuki-modeller.
Man kan velge mellom bensinmotorer på mellom 91 og 130 hk. I Norge er det kun 1,3-literen med 91 hk som markedsføres. En ny 80-hesters diesel kan endre dette bildet når neste generasjon lanseres.
Det snakkes også om lansering at en hybrid versjon kan følge i 2011 eller 2012.
I Norge er Swift en populær småbil. I fjor var den nummer fem på OFV-statistikken i segmentet for småbiler, med 1383 registreringer. Hittil i år har imidlertid salget ramlet med femti prosent.