-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kan Kizashi bli norsk hit?
Suzuki er i ferd med å utvikle en ny modell i det såkalte D-segmentet. Det innebærer tøffe konkurrenter som bl.a. Mondeo og Passat.
Gjensyn
Det var i fjor høst vi møtte Kizashi Concept på Frankfurt-utstillingen. Et lekkert flak med en aggressiv front som like gjerne kunne representert et eksklusivt europeisk bilmerke.
Men de fleste som så den, ante nok at denne designen ville gjennomgå omfattende endringer før den endte opp på en produksjonsbil.
Nå skal vi ikke påstå at dette bekreftes med disse bildene fra Carparazzi, for det er et meget godt kamuflert eksemplar av den kommende modellen som Suzuki for tiden tester ut på amerikanske veier.
Her er både stålplast, netting og tekstiler brukt i utstrakt grad for at ikke innpåslitne fotografer skal kunne avsløre for mye.
Men det er ingen tvil om at de elegante linjene i konseptet blir tonet ned betraktelig.
Global
Kizashi – om nå det blir det endelige navnet – skal bygges i Japan og vil trolig bli solgt både i USA og Europa fra 2010.
I USA skal den primært sloss mot biler som Chevrolet Malibu og Toyota Camry, og ikke uventet hadde Suzuki-ingeniørene med seg konkurrerende modeller som benchmark under testingen.
Det snakkes om både 4- og 6-sylindre motorer med fra 150 til nærmere 300 hk.
For å oppnå suksess i Europa trenger Suzuki en moderne dieselmotor, og selvsagt forlanger den norske importøren firehjulsdrift som er obligatorisk for alle Suzuki-modeller i Norge. Det får du jo i følge reklamen på kjøpet.
Med riktig kombinasjon av pris og utstyr, er nok dette en bil som står høyt på ønskelista for Suzuki Norge. Vi tør nesten ikke tenke på hvilke rock n roll toner og superlativer den kan utløse i TV-reklame.
PS!
En av våre faste lesere, Stian Ringheim, gjør oss oppmerksom på at den Kizashi Concept vi henviser til, bare er den første i en rekke på foreløpig tre. Og den tredje har langt flere detaljer som kan overføres til en produksjonsbil.
Takk til Stian som anbefaler en titt på denne siden: