-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kizashi kaster klærne
Sist du møtte Suzukis nye utfordrer her på BilNorge.no, var den kraftig tildekket. Nå begynner kamuflasjen å falle slik at vi aner flere detaljer.
Tøffer seg til
Det er på Nordsløyfa ved Nürburgring testteamet befinner seg denne gangen. Og siden Suzuki planlegger en bil som skal selges på flere kontinenter, er det vel like greit å prøve seg på en av verdens mest krevende testarenaer hvor man relativt enkelt kan sammenligne ytelser med mange ulike konkurrenter.
Selv om vi har møtt Kizashi i tre forskjellige konseptutgaver (KLIKK HER FOR Å SE DEM ALLE) er det en nærmest produksjonsklar bil Carparazzis fotografer har knipset her.
Og selv om bilen fortsatt er kamuflert med litt tape, har den et utseende som gjør at den kunne komme fra nær sagt hvilken som helst europeisk eller asiatisk produsent. Det blir sikkert ingen ulempe.
Global
Om dagens navn beholdes vet vi ikke, men når folk klarer å uttale Qashqai klarer de nok å si Kizashi også.
Produksjonen blir japansk, men både Nord-Amerika og Europa er aktuelle eksportmarkeder når bilen lanseres som 2010-modell.
I Amerika vil den selges med 4- og 6-sylindrede bensinmotorer mens Europa primært foretrekker diesel.
Dersom det også kommer firehjulsdrift på programmet, er det ikke utenkelig at modellen er aktuell for Norge. I så fall skal den inn i et tøft segment hvor det vrimler av tøffe utfordrere som Passat, Mondeo, Insignia, Mazda6 og Honda Accord for bare å nevne et lite knippe.