-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Kizashi kaster klærne
Sist du møtte Suzukis nye utfordrer her på BilNorge.no, var den kraftig tildekket. Nå begynner kamuflasjen å falle slik at vi aner flere detaljer.
Tøffer seg til
Det er på Nordsløyfa ved Nürburgring testteamet befinner seg denne gangen. Og siden Suzuki planlegger en bil som skal selges på flere kontinenter, er det vel like greit å prøve seg på en av verdens mest krevende testarenaer hvor man relativt enkelt kan sammenligne ytelser med mange ulike konkurrenter.
Selv om vi har møtt Kizashi i tre forskjellige konseptutgaver (KLIKK HER FOR Å SE DEM ALLE) er det en nærmest produksjonsklar bil Carparazzis fotografer har knipset her.
Og selv om bilen fortsatt er kamuflert med litt tape, har den et utseende som gjør at den kunne komme fra nær sagt hvilken som helst europeisk eller asiatisk produsent. Det blir sikkert ingen ulempe.
Global
Om dagens navn beholdes vet vi ikke, men når folk klarer å uttale Qashqai klarer de nok å si Kizashi også.
Produksjonen blir japansk, men både Nord-Amerika og Europa er aktuelle eksportmarkeder når bilen lanseres som 2010-modell.
I Amerika vil den selges med 4- og 6-sylindrede bensinmotorer mens Europa primært foretrekker diesel.
Dersom det også kommer firehjulsdrift på programmet, er det ikke utenkelig at modellen er aktuell for Norge. I så fall skal den inn i et tøft segment hvor det vrimler av tøffe utfordrere som Passat, Mondeo, Insignia, Mazda6 og Honda Accord for bare å nevne et lite knippe.