Fiksjon eller fakta? Abarth Roadster
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Fiksjon eller fakta? Alfa 4C Spyder
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Fiksjon eller fakta? Alfa MiTo Spyder
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Fiksjon eller fakta? Audi A1 Speedster
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Fiksjon eller fakta? Audi A3 Cabriolet
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Fiksjon eller fakta? Audi RS5 Cabriolet
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Fiksjon eller fakta? Audi TT Roadster
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Fiksjon eller fakta? Audi A1 Cabriolet
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Fiksjon eller fakta? BMW 1-serie Cabriolet
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Fiksjon eller fakta? BMW 4-serie Cabriolet
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Fiksjon eller fakta? BMW Z2
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Fiksjon eller fakta? Citroën DS3 Cabrio
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Fiksjon eller fakta? Ford StreetKa
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Fiksjon eller fakta? Lamborghini Aventador Roadster
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Fiksjon eller fakta? Mazda MX-2
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Fiksjon eller fakta? Mazda MX-5
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Fiksjon eller fakta? Mercedes A-Klasse
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Fiksjon eller fakta? Peugeot 208 CC
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Fiksjon eller fakta? Porsche Panamera Cabriolet
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Fiksjon eller fakta? Seat Tango
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Fiksjon eller fakta? Smart Crossblade
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Fiksjon eller fakta? Toyota GT 86 Roadster
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Fiksjon eller fakta? VW Golf Cabriolet
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Fiksjon eller fakta? VW Up Cabriolet
Datamanipulasjon: Carparazzi©

Åpne drømmer

Mange drømmer om å kjøre en lekker cabriolet - spesielt på varme sommerdager. Her er et knippe drømmebiler – noen skal realiseres, mens andre forblir rene drømmer.

Publisert Sist oppdatert

Det er de dyktige illustratørene hos Carparazzi som har manet frem bilder av et tyvetalls cabrioleter. De er basert på rykter, spekulasjoner, spionbilder samt små drypp og rene fakta fra produsentenes side.

Alfa Romeo skal lansere sin sportslige 4C Competizione neste år, en viktig modell når merket skal relanseres i USA. Og for å øke sjansene for å lykkes på vestkysten, er jo ikke en spyder å forakte.

Alfa har bekreftet at de vil samarbeide med Mazda om utviklingen av en åpen sportsbil – det kan meget vel resultere i neste generasjon MX-5 og en 4C Spyder.

Fra Audi kan vi forvente flere åpne biler de nærmeste årene. Den lekne A1-familien får nok nye avleggere, ny A3 Cabriolet og TT Roadster er selvskrevne, men første i køen står trolig en heftig RS5 Cabrio som nylig er observert under testing på Nordsløyfa.

BMW 1-serie cabriolet fornyes i løpet av et års tid, men noen ny 3-serie cabriolet blir det ikke. I stedet vil BMW lansere en ny 4-serie med cabriolet, coupé og ytterligere en til to nye varianter.

En Z2 ønskes også velkommen av mange, for avstanden mellom Mini Roadster og Z4 er relativt stort. Med «standarddrift» (som BMW kaller bakhjulsdrift) og påkostede materialer er det muligens for dyrt å bygge en slik bil i relativt beskjedent antall.

Mercedes A-Klasse cabriolet blir direkte konkurrent til BMW 1-serie og Audi A3 cabriolet, mens Toyota GT 86 roadster nok vil friste de som ønsker en åpen sportsbil til overkommelig pris.

Sentrale kilder hos Toyota har bekreftet at GT 86 fra starten er konstruert for også å kunne bygges som åpen bil. Og da ligger også forholdene til rette for en åpen Subaru.

Powered by Labrador CMS