-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Fast & Furious
Jeg vil ikke karakterisere den som direkte vakker, men fartsressursene til denne rare bilen er det lite å utsette på. Møt Roding Roadster 23.
Bilen er allerede presentert, så det er egentlig liten grunn til å beholde kamuflasjen på. Men hensikten er kanskje å vekke oppsikt for å få litt ekstra PR, og i så fall har man jo lykkes bra.
Konkurrentene er spesialmodeller som KTM X-Bow og Ariel Atom – ekstreme lettvektere som får rå ytelser selv med relativt moderat motorisering.
Men i følge våre spionfotografer var det en Porsche 911 GT2 som var benchmark under testen på Nordsløyfa hvor disse bildene ble tatt.
LES OGSÅ: V-åtte Atom
Roding Roadster 23 er en kompakt sportsbil fra Tyskland. Den er utstyrt med en 6-sylindret motor som varter opp med 300 hk og 400 Newtonmeter. Denne fordeler kreftene gjennom en 6-trinns manuell girkasse.
Med en totalvekt på 920 kg, betyr det at hver hestekraft i roadsteren kun får ansvaret for å flytte 3 kg masse. Dermed får man ytelser som 0-100 km/t på 3,9 sekunder og potensiell toppfart på 280 km/t (for de som tør).
Sannsynligheten for at du møter en Roding Roadster 23 på veien, er mikroskopisk. Den skal nemlig, som siste ledd i navnet antyder, kun bygges i 23 eksemplarer.