-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Tokyo sprer glede igjen
Etter noen år i den gørre gråsonen later det til at årets Tokyo-utstilling kommer til å presentere noen skikkelige muntre avvikere. Som denne fra Suzuki.
Flere av de teaserbildene vi har fått i det siste kan tyde på at boksen er tilbake igjen i Japan. Kalte vi det ikke Postman Pat for 20 år siden eller noe sånt?
Bortsett fra en og annen Daihatsu tok vel aldri den designretningen helt av, kan man si. Og det er vel ikke sikkert den gjør det nå heller, men Suzuki gjør hva de kan for å overbevise oss.
De har, syns jeg, til og med rappa noen trekk fra Volkswagens døde-og-begravde 2011 Bulli konsept – så kanskje grunnlaget for denne ble lagt før Suzuki og Volkswagen bråavsluttet sitt krysseierskap tidligere i høst?
Lounge
Air Triser kaller de denne – burde jeg vite hva Triser betyr? Det er imidlertid ikke viktig, det som er viktig er at her ser vi hvordan noen kan komme opp med en minivan som er ganske morsom, i tillegg til å være fornuftig.
Disse tre seteradene ser ut som de er enkle å komme inn og ut av, beskrivelsen av dem tyder på maksimal fleksibilitet, U-formet sofa, eller en-face stillinger – og jeg kjøper den med «privat lounge» på innsiden av gitte, beskjedne dimensjoner.
Men dessuten ser den absolutt kul ut. Jeg ville tro at de fem-seks ungene som ble kjørt i den på vei til fotball- eller hockey-kamp, ville føle seg som vinnere allerede når de gikk inn i bilen. Og hvis de fikk nok av bare å føle seg vel, har de alle muligheter for interaksjonsvirksomhet via store skjermer på hver plass.
Mighty duck?
Forresten skal Air Triser også få følge av en Mighty Deck. Hvorfor aner jeg ikke, og det kan selvfølgelig fort bli Mighty Duck, bare for å være original. Men den har vel egentlig altfor kort nebb til å kunne forveksles med en and, og den har vel ikke akkurat fuglefarger heller?
Men den har andre elementer som hører med oppskriften Urban/Outdoor Moro og Mini. For eksempel canvas topp og et åpent plan der du kan lempe inn akkurat det du trenger i dag. Surfebrett, terrengsykkel, gressklipper eller dokumentmappe.
Det er morsomt at Tokyo igjen kommer opp med ting man kan bli glad av.
I tillegg til konseptene viser Suzuki også en ny Ignis i produksjonsdrakt, samt i en morsom konseptform som oser ungdommelig appell. Det er jo ikke så mange årene siden den sto på programmet til den norske Suzuki-importøren. Kanskje vi får et comeback?