-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Mest for damene
- I mer enn seks år har Suzukis boksformede Alto Lapin vært en hit hos unge, japanske kvinner. Nå står den foran et generasjonsskifte.
Dette er innledningen i en pressemelding Suzuki sender ut for sin nye småbil. Og de legger til at den fortsatt ligner på Nissan Cube, og det er kanskje ikke så rart siden de to modellene har felles opphav.
Suzuki forteller videre at Alto Lapin deler plattform med nye Wagon-R som nettopp er kåret til årets bil i Japan.
Bilen har fått ny hjulopphengning og større 14-tommers hjul, men den holder seg fortsatt innenfor målene til å kunne defineres som en kei car: 3.390 x 1.475 x 1.510 mm (LxBxH).
Motoren er en 660 ccm VVT god for 54 hk med et snittforbruk på 0,4 liter på mila. For de som ønsker noe mer sporty, fins et råskinn av en turboutgave på hele 64 hk!
For de uinnvidde kan vi opplyse at en kei car har motorer på under 660 ccm og begrensede utvendige mål.
Til gjengjeld gir bilene skattefordeler og gratis P-plass i Tokyo for sine eiere – ikke dårlige argumenter for å kjøre småbil i en av verdens tettest befolkede byer.