-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Tesla-føljetongen ruller videre
Vi har fulgt to modifiserte Tesla Model S som befinner seg på Nürburgring ganske tett den siste uka. I går ettermiddag gjorde de sitt første rekordforsøk.
Oppdatert 25/9-2019
Vi skrev første gang om saken for en uke siden, under tittelen Tesla utfordrer Porsche.
I forgårs fikk du en oppdatering da «vår mann» på banen hadde nye opplysninger og flere bilder.
I går kveld prøvde Tesla seg i en tidsbolk avsatt for rekordforsøk med begge testbilene, en rød og en blå. Nå har vi ingen offisielle tider fra seansen, men fotograf Stefan Baldauf tok rundetider med en vanlig stoppeklokke.
Tiden han registrerte var ingen overraskelse – 7 minutter og 24 sekunder var et sekund langsommere enn tiden han noterte på den røde bilen for et par dager siden. Den blå bilen var vesentlig langsommere og endte med rundetid på 7.40.
Baldauf presiserer at rundetiden gjelder for en hel runde på den 20.832 km lange Nordsløyfa, ikke en avstumpet runde som enkelte har spekulert i.
Sjåfør var den rutinerte racerføreren Thomas Mutsch som bekreftes av bildene, og dekkene Tesla benyttet var Goodyear Eagle F1 Supersport RS.
Dere som kjenner Model S inngående vil se at testbilene er kraftig modifisert med blant annet økt sporvidde og en rekke aerodetaljer.
I tillegg mistenker våre kilder at bilene er fullstendig ribbet. Bortsett fra veltebur, førersete og dashbord ser interiøret ut til å være helt tomt, uten passasjersete og baksete. Det gir en betydelig vektfordel i forhold til Taycan-modellen som så vidt vi vet var normalt innredet. Nå mener noen også å vite at det var en Taycan Turbo som ble benyttet, og ikke den enda kraftigere Turbo S.
Oppdatering:
Bilene fra Tesla har forlatt Nürburgring uten å offentliggjøre resultater. De har imidlertid lagt ut følgende informasjon på Twitter:
«Data fra vår banetester indikerer at Model S kan oppnå en rundetid på 7.20 på Nürburgring.
Med noen forbedringer kan 7.05 være oppnåelig når Model S vender tilbake neste måned.
Frem til da, auf Wiedersehen Germany.»