-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Leasingansvarlig/takserer
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Tjuvstart på X
Mange avbrøt fjellpåsken for å ta en dag i Oslo. Tesla bød på en rask forhåndstitt på X-modellen.
Interessen for den neste Tesla-utgaven er så stor at importøren hadde fulle hus, midt i påskeuken, da de innbød til en tjuvtitt på den blå X-modellen de hadde hentet opp fra Geneve.
Det sier også litt om hvordan produsenten ser på Norge – vi var de første etter bilutstillingen i Sveits som fikk besøk av den nye modellen. Når den er ferdig her på skjærtorsdag skal den ut i det virkelig store Europa.
Som åpenbart er så populært at folk som var tidlig ute med å bestille den, har solgt kølapper for inntil 32.000 kroner – i følge E24.
Det er imponerende å se hva importøren klarer å få til med ganske enkle midler. I dette tilfelle stort sett et forholdsvis nakent rom med flokker av elskverdige, imøtekommende og proaktive Tesla-ansatte.
Det er klart det hjelper å ha en menighet som er mer enn trofast, men andre event-arrangører har mye å lære av dette. At dersom budskapet er spennende, trenger man ikke store fakter.
Foreløpig er det ingen som kan si når de første blir levert, men nå kunne i hvert fall ganske tunge herrer teste ut den siste seterekken bak og overbevise seg om at det gikk an å sitte i det bakerste setet også – selv med bakluken igjen.
Og noen tok tiden på de elektriske setene i midtraden som skled frem og tilbake for å gi adkomst til de bakerste.
Mange tok en begeistret innpust over bakdørenes koreografi da de ble åpnet og lukket, mens andre syntes midtkonsollen hadde en meget bedre løsning her enn i den S-modellen de selv satt og kjørte nå.
På tross av ekstra baksete er det imponerende mye bagasjeplass i denne – spesielt når man kommer på at det er jo ganske rommelig under panseret foran også. Og det var noen som absolutt nektet å tro på at bilen ikke var noe lenger enn den de allerede hadde – den virket jo så mye større inni.
Sannheten er jo at den er bare 2 cm lenger – men større bredde: pluss 11 cm, og høyde: 19 cm hjelper godt det også.
Ikke et ord om pris, men vi kan jo regne med at drivlinjealternativene etterhånden blir som for S’en. Dessuten er jo firehjulsdrift obligatorisk for X.
Neste punkt på det aktive Tesla-programmet er at det noen som nå er trukket ut skal til LA i slutten av måneden for å se den mye mer kompakte Type 3.