-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Tjuvstart på X
Mange avbrøt fjellpåsken for å ta en dag i Oslo. Tesla bød på en rask forhåndstitt på X-modellen.
Interessen for den neste Tesla-utgaven er så stor at importøren hadde fulle hus, midt i påskeuken, da de innbød til en tjuvtitt på den blå X-modellen de hadde hentet opp fra Geneve.
Det sier også litt om hvordan produsenten ser på Norge – vi var de første etter bilutstillingen i Sveits som fikk besøk av den nye modellen. Når den er ferdig her på skjærtorsdag skal den ut i det virkelig store Europa.
Som åpenbart er så populært at folk som var tidlig ute med å bestille den, har solgt kølapper for inntil 32.000 kroner – i følge E24.
Det er imponerende å se hva importøren klarer å få til med ganske enkle midler. I dette tilfelle stort sett et forholdsvis nakent rom med flokker av elskverdige, imøtekommende og proaktive Tesla-ansatte.
Det er klart det hjelper å ha en menighet som er mer enn trofast, men andre event-arrangører har mye å lære av dette. At dersom budskapet er spennende, trenger man ikke store fakter.
Foreløpig er det ingen som kan si når de første blir levert, men nå kunne i hvert fall ganske tunge herrer teste ut den siste seterekken bak og overbevise seg om at det gikk an å sitte i det bakerste setet også – selv med bakluken igjen.
Og noen tok tiden på de elektriske setene i midtraden som skled frem og tilbake for å gi adkomst til de bakerste.
Mange tok en begeistret innpust over bakdørenes koreografi da de ble åpnet og lukket, mens andre syntes midtkonsollen hadde en meget bedre løsning her enn i den S-modellen de selv satt og kjørte nå.
På tross av ekstra baksete er det imponerende mye bagasjeplass i denne – spesielt når man kommer på at det er jo ganske rommelig under panseret foran også. Og det var noen som absolutt nektet å tro på at bilen ikke var noe lenger enn den de allerede hadde – den virket jo så mye større inni.
Sannheten er jo at den er bare 2 cm lenger – men større bredde: pluss 11 cm, og høyde: 19 cm hjelper godt det også.
Ikke et ord om pris, men vi kan jo regne med at drivlinjealternativene etterhånden blir som for S’en. Dessuten er jo firehjulsdrift obligatorisk for X.
Neste punkt på det aktive Tesla-programmet er at det noen som nå er trukket ut skal til LA i slutten av måneden for å se den mye mer kompakte Type 3.