-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Ractis? Ny Toyota
Toyota er vel den produsenten som kommer til å ha størst stand på bilutstillingen i Tokyo. Det er også den som er flinkest til å holde tett. Foreløpig har de bare informert om én ny bil, en Japan-bare-MPV som skal hete – av alle ting – Ractis.
Selvfølgelig betyr Ractis noe også, og er verken en skummel sykdom eller en ny urban idrettsgren. Hold deg fast: navnet betyr Runner with ACTIvity and Space. Men interessant er det at bilen også kan fås i en Welcab-utgave. Men i dette tilfelle er Welcab ganske enkelt Toyotas varemerke på utstyr til biler for funksjonshemmede.
Bilen er altså helt uinteressant for oss, bortsett fra at den er bygget på den nye Yaris-plattformen og derfor gir et slags inntrykk av hva som er mulig å gjøre med en arkitektur som er meget aktuell i Europa også.
Målene er ganske kubete, den er under fire meter lang og høyden er nesten lik bredden er lik nesten 170 cm. Drivlinjen er standard Yaris, for- eller firehjulsdrevet, men muligheter for remdrift for de som ikke vil skifte selv.
Omregnet vil denne koste ca. 10.000 euro, og dette blir en forholdsvis høyvolum versjon med planlagte 7.000 salg pr. måned.