-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
-
Personbilmekaniker
Bertel O. Steen Lørenskog, avd. Hvam
-
Bilpleier
Toyota Hønefoss AS
-
Biloppretter Autolakk AS
MPS Bilskade AS
Smått er flott i Tokyo
De minste bilene er nå så viktige i Japan at verden ikke kan overse dem når det 44. Tokyo Motor Show åpner onsdag.

Jeg skal innrømme at små biler ikke nødvendigvis er de mest sexy, men når biltypen – Kei-cars kalles de som egen småbilklasse i Japan – utgjør rundt 40 prosent av et bilmarked på 5,6 millioner biler, er det slett ikke bare å le dem bort.
I en verden med knapphet på arealer har japanerne med Kei-cars (maks 3,40 meter lange) vist verden at det er mer fornuftig å bygge i høyden enn i lengden.
Når Tokyo Motor Show slår opp portene onsdag morgen, med «Your heart will race» som slagord, er det likevel for å tekkes entusiastene med det mest potente japansk bilindustri står for.
Men undertittelen «Smart Mobility City 2015» hvor eksempelvis batteridrevne Nissan Teatro basert på salgssuksessen Dayz vil være et av publikumstrekplastrene, viser også en industri som forsøker å dempe fokuset på ytelser, men heller trekke bilkjøperne mot funksjonalitet, sikkerhet og tilkoblethet.
Sett med norske øyne er det store forventinger til den elektriske B-suven Mitsubishi viser. Mitsubishi-direktør Rune Gjerstad har foreløpig ikke mye å si om konseptet med 440 km rekkevidde og vet heller ikke om den settes i produksjon.
Mitsubishis forhandlere har nå ventet en stund på ny ASX. Konsepter på den er vist, men bilen står ikke i Tokyo.
– Nei, den kommer først med bensin- og dieselmotorer mot slutten av 2016. Først i 2017 forventer vi at en ladbar variant vi være på plass, sier Gjerstad.
Følg med. Vi vil kontinuerlig oppdatere deg fra Tokyo.