-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Tysk Corvette-special
Det høres litt underlig ut. Et München-basert firma bygger en superbil med Corvette-detaljer for å lansere den i England. Men nå er den der.
Vi har vært innom bilsportutstillingen i Birmingham tidligere. Den som finner sted denne helgen og som inneholder det meste av det som går fort, og mesteparten av det som får det som går fort til å gå fort.
I fjor debuterte en tysker som heter Sin, med sin R1-modell. Den var da ment som er ren track-day utgave uten noen baktanker om registrering eller andre detaljer som kan hindre den frie tanke.
Nå er de imidlertid der med en gateutgave av bilen sin, og etter utseendet å dømme er den i hvert fall ikke vannet ut.
Spesifikasjonene låter heller ikke som om bilen behøver å gjemme seg bort når de store, slemme gutta samles. 6,2-liters V8 der bak, sekstrinns kasse og 525 hester. Med en vekt såpass lav som 1200 kg (opp fra racing-utgavens 1000), skal den klare 100 på så vidt over 2,5 sekunder, og toppfarten ligger oppunder 350 km/t, fortelles det.
Men det beste er prisen som antydes: 60.000 pund. Der får vi nok en gang et håndfast eksempel på hvor vellykket amerikansk jern egentlig er.
Billigste måte å få mer enn 500 hk på i England for tiden er forresten Vauxhall VXR8 GTS. Der får du 576 kompressorhester for 55.000 pund. GM-hester det også.
Sin har foreløpig ikke gjort seg spesielt bemerket, den opptrådte på Goodwood Festival of Speed i fjor og har vel ellers bare vist seg frem på en demonstrasjon eller to, pluss at en utviklingsmodell har kjørt enkelte GTCup løp i England.
Det er også der mye av utviklingsarbeidet skjer. Hovedsamarbeidspartner heter Pro Formance Metals, og er enda mer engasjert i aerospace enn i racing.
SIN-folket har bygget racerbiler før, men dette er den første lukkede med hjulene på innsiden.
De har utvilsomt gjort hjemmeleksen. Ikke bare er alt det strukturelle godkjent av FIA etter utviklingsarbeid i samarbeid med engelske MIRA (bilindustriens forskningssentrum), men de har også utført vindtunnelarbeidet så bra at det er snakk om mer enn 250 kg ekstra marktrykk ved høyere hastigheter. Både undersiden og vingen bak bidrar til det.
Kanskje for mye å tro at dette kan bli en ny Pagani eller en ny Königsegg – men det er en bra innsats så langt.