-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Tysk Corvette-special
Det høres litt underlig ut. Et München-basert firma bygger en superbil med Corvette-detaljer for å lansere den i England. Men nå er den der.
Vi har vært innom bilsportutstillingen i Birmingham tidligere. Den som finner sted denne helgen og som inneholder det meste av det som går fort, og mesteparten av det som får det som går fort til å gå fort.
I fjor debuterte en tysker som heter Sin, med sin R1-modell. Den var da ment som er ren track-day utgave uten noen baktanker om registrering eller andre detaljer som kan hindre den frie tanke.
Nå er de imidlertid der med en gateutgave av bilen sin, og etter utseendet å dømme er den i hvert fall ikke vannet ut.
Spesifikasjonene låter heller ikke som om bilen behøver å gjemme seg bort når de store, slemme gutta samles. 6,2-liters V8 der bak, sekstrinns kasse og 525 hester. Med en vekt såpass lav som 1200 kg (opp fra racing-utgavens 1000), skal den klare 100 på så vidt over 2,5 sekunder, og toppfarten ligger oppunder 350 km/t, fortelles det.
Men det beste er prisen som antydes: 60.000 pund. Der får vi nok en gang et håndfast eksempel på hvor vellykket amerikansk jern egentlig er.
Billigste måte å få mer enn 500 hk på i England for tiden er forresten Vauxhall VXR8 GTS. Der får du 576 kompressorhester for 55.000 pund. GM-hester det også.
Sin har foreløpig ikke gjort seg spesielt bemerket, den opptrådte på Goodwood Festival of Speed i fjor og har vel ellers bare vist seg frem på en demonstrasjon eller to, pluss at en utviklingsmodell har kjørt enkelte GTCup løp i England.
Det er også der mye av utviklingsarbeidet skjer. Hovedsamarbeidspartner heter Pro Formance Metals, og er enda mer engasjert i aerospace enn i racing.
SIN-folket har bygget racerbiler før, men dette er den første lukkede med hjulene på innsiden.
De har utvilsomt gjort hjemmeleksen. Ikke bare er alt det strukturelle godkjent av FIA etter utviklingsarbeid i samarbeid med engelske MIRA (bilindustriens forskningssentrum), men de har også utført vindtunnelarbeidet så bra at det er snakk om mer enn 250 kg ekstra marktrykk ved høyere hastigheter. Både undersiden og vingen bak bidrar til det.
Kanskje for mye å tro at dette kan bli en ny Pagani eller en ny Königsegg – men det er en bra innsats så langt.