-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Vårt valg
Til tross for upraktisk karosseri, noen usedvanlig billige og skjemmende plastdetaljer i interiøret og et noe tvilsomt serviceopplegg når alt ikke er som det skal, utklasser Tesla Model 3 de to andre i denne testen. Aldri kan jeg huske større poengforskjell.
Tesla vinner på teknologi, ytelser, rekkevidde, ladefart og kjøreglede. Den kan som eneste av de tre trekke tilhenger, og ikke bare en bitteliten en. Bilen har dessuten firehjulstrekk om det ikke velges bort.
Også Kia e-Soul er et trivelig og 120.000 kroner billigere bekjentskap. Den lange rekkevidden gjør den svært interessant, mens lang leveringstid skjemmer. Det hjelper ikke om bilen er aldri så bra, når leveringstiden strekker seg langt inn i 2020, og kanskje inn i 2021.
Heller ikke Nissan kan levere Leaf med det største batteriet før neste år om du bestiller i dag. Selv om Leaf er bra å se på og kjører godt, oppleves den billig og gammeldags innvendig. Den har kortest rekkevidde i denne testen og i tillegg lavest praktisk hurtigladefart.
PS!
Oppgitte leveringstider gjaldt da testen ble publisert i bladet BIL høsten 2019 og kan være kortere i dag.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Del 3