-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Konklusjon
Kia Cerato faller gjennom på flere punkter i dette selskapet. Sør-Koreas representant har en gunstigere pris enn de tre andre, men utstyrsnivå, komfort, gearskift og styring er detaljer som sladrer om hvorfor bilen er billigere.
Spanske Seat Altea har en appetittvekkende design, både utvendig og innvendig, men til en viss grad går form foran funksjon. Bilen er nemlig ikke imponerende når det gjelder plass. Prisen ligger nest høyest av de fire konkurrentene, også hvis testbilen hadde hatt 1,6-liters bensinmotor.
Til finalen går Tsjekkia og Sverige. Skoda Octavia i ny drakt har hevet seg imponerende, og den fulgte Volvo S40 – som importøren svært gjerne trekker frem som en konkurrent til Octavia – til døren. Det tsjekkiske produktet viser en anelse svakere kjøreegenskaper enn S40 samtidig som prisen nå har nådd et nivå som gjør at den definitivt har kvittet seg med stempelet billigbil.
Volvo S40/V50 fra søta bror er med i en sammenligningstest for tredje gang hos oss, og den kopierer det solide inntrykket. Satt på spissen kan vi si at S40 er best på alt, bortsett fra plass. Både kupé- og bagasjeplassen ligger midt på treet, men takhøyden i baksetet er snau (langt bedre i V50). God finish, gjennomført kvalitet og imponerende kjøreegenskaper – juryen er enstemmige i sin dom, Sverige vinner.
LES VIDERE:
- Kia Cerato
- Seat Altea
- Skoda Octavia
- Volvo S40
- Priser og tekniske data