VW Tiguan
VW Tiguan
VW Tiguan
VW Tiguan
VW Tiguan
VW Tiguan
VW Tiguan
VW Tiguan
VW Tiguan
VW Tiguan
VW Tiguan
VW Tiguan
VW Tiguan
VW Tiguan
VW Tiguan
VW Tiguan
VW Tiguan
VW Tiguan
VW Tiguan
VW Tiguan

Hardkjør for Tiguan

Det nærmer seg lansering for Volkswagens kompakte SUV, men først skal den gjennom tøffe tester i Afrika.

Publisert Sist oppdatert

Det er mange innovasjoner som får sin debut i VW Tiguan, og for å være sikker på at utstyret fungerer som det skal må det selvsagt gjennom testing under ekstreme forhold. For Tiguans del skjer det i glohete Namibia hvor både chassis og elektronikk skal testes inngående.

Blant annet tilbys en ny generasjon radio og navigasjonsutstyr som er utviklet av ledende VW-organisasjoner i Europa, Asia og Amerika. Det mest avanserte anlegget basert på RNS 510 har en 30 GB harddisk og styres via en touch screen. I anlegget inngår også et ryggekamera.

Varianter

Bilen leveres med to forskjellige fronter. Utstyrsnivåene ”Trend & Fun og ”Sport & Style kan entre en skråning på 18 grader med fronten. ”Track & Field er utstyrsnivået for dem som vil fremheve terrengegenskapene i Tiguan, og dette tillater en angrepsvinkel på 28 grader.

Fem motorer står på programmet – alle med ”pustehjelp”. TSI bensinmotorer kan by på 150, 170 eller 200 hk mens TDI-variantene tilbys med 140 eller 170 hk. Avhengig av utstyrnivå kan du også velge om bilen skal ha drift på alle fire hjul eller bare på de to foran. Uansett valg får du avanserte hjuloppheng.

Rett i luka

Blant det nye tilleggsutstyret du kan velge til Tiguan er Park Assist. Med dette foretar bilen automatisk styring under lukeparkering. En ”offroad mode tar deg sikkert og automatisk både opp og ned krevende bakker i terrenget – et system vi tidligere har sett i forbindelse med mer avanserte modeller fra Land Rover og BMW.

Tiguan skal på markedet mot slutten av året og får sannsynligvis sin verdensdebut på bilutstillingen i Frankfurt i september.

Powered by Labrador CMS