-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Volvos nye luksussedan
Her er Volvos kommende S90 – et flaggskip av en sedan som deler plattform med nye XC90.
Volvo har jo nok av kaldt klima i sitt nærområde, men når de skal teste i virkelig varme omgivelser, må de bevege seg langt sør i Europa – nærmere bestemt Spania der disse bildene er tatt.
Noen har hatt det morsomt når de kamuflerte fronten og feiket BMW-nyrene, men skiltene avslører at denne testbilen kommer fra et land langt unna Bayern.
En stor sedan er primært rettet mot USA og, ikke minst, Volvo-eiernes hjemland, Kina, der lange sedaner er mektig populære.
King size
Tross en kolossal innpakning rapporterer våre fotografer om en bil med stil og elegante former. Og ikke minst – et baksete med plenty av luft selv for langstrakte skandinaver.
Selv om panseret ser ut til å være langt og bredt nok til å romme rekkefemmere og V8-motorer, er det neppe aktuelt.
Den nye sedanen deler plattform med nye XC90, og den vil også dele drivlinjer med den store SUV-en. Det betyr firesylindrede Drive-E motorer.
Men det betyr ikke mangel på krefter – T6 bensinmotoren har hele 320 hk, D5 dieselmotoren 225 hk og den ladbare T8 hybridløsningen en samlet effekt på hele 400 hester.
Standard girkasse blir sannsynligvis en 8-trinns automat, og vi føler oss trygge på at firehjulsdrift blir tilgjengelig i de fleste kombinasjoner.
Bit for bit
Våre kilder mener bilen vil debutere tidlig 2016, og siden Volvo ikke lenger deltar på de store bilutstillingen skjer det neppe verken i Detroit eller i Genève. Da er det mer sannsynlig at vi får en serie styrte lekkasjer i løpet av vinteren / våren.
Det er også stor sannsynlighet for at S90 sedan vil bli fulgt av en V90 stasjonsvogn. Det er få produsenter som har så lang og rik erfaring med stasjonsvogner som Volvo.
Selvsagt vil utseendet være påvirket av nye XC90, men vi har også sett noen lekre konseptbiler de senere årene som sikkert vil influere designen på S90 og V90. Se bare på disse: