-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Produktiv lakkleder/lakkerer
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Kinas biler i medvind
(i hvert fall fra Changan)
En meget gledelig pressemelding: Chongqing Changan Automobile Co økte salget i årets første to måneder med 16 prosent!

Bilene fra Chongqing Changan Automobile er gamle japanske modeller, minibusser og små pickup’er med dobbelkabin, ”spesielt vakre og spesielt godt egnet til familier” sier reklamen.
25.286 enheter solgte de i januar og februar – det er opp 16 prosent fra samme periode i fjor. Og produksjonen økte enda mer, til 30.046 enheter. Dessuten bygger de motorer for andre, slik at motorproduksjonen økte med 36 prosent i perioden.
Hvilket kanskje høres ut som en vits, men vi kan nok snart like godt begynne å venne oss til ekspansjons-nyheter fra den kinesiske bilindustrien.
Neste uke skal den kinesiske ministeren for utenrikshandel, Shi Guangsheng, møte sine kollegaer i EU for å diskutere Kinas vei inn i WTO, med spesiell vekt på hvilken virkning det vil kunne få for Kinas bilindustri.
Av Jon Winding-Sørensen