-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Kinas biler i medvind
(i hvert fall fra Changan)
En meget gledelig pressemelding: Chongqing Changan Automobile Co økte salget i årets første to måneder med 16 prosent!
Bilene fra Chongqing Changan Automobile er gamle japanske modeller, minibusser og små pickup’er med dobbelkabin, ”spesielt vakre og spesielt godt egnet til familier” sier reklamen.
25.286 enheter solgte de i januar og februar – det er opp 16 prosent fra samme periode i fjor. Og produksjonen økte enda mer, til 30.046 enheter. Dessuten bygger de motorer for andre, slik at motorproduksjonen økte med 36 prosent i perioden.
Hvilket kanskje høres ut som en vits, men vi kan nok snart like godt begynne å venne oss til ekspansjons-nyheter fra den kinesiske bilindustrien.
Neste uke skal den kinesiske ministeren for utenrikshandel, Shi Guangsheng, møte sine kollegaer i EU for å diskutere Kinas vei inn i WTO, med spesiell vekt på hvilken virkning det vil kunne få for Kinas bilindustri.
Av Jon Winding-Sørensen