-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kinas biler i medvind
(i hvert fall fra Changan)
En meget gledelig pressemelding: Chongqing Changan Automobile Co økte salget i årets første to måneder med 16 prosent!

Bilene fra Chongqing Changan Automobile er gamle japanske modeller, minibusser og små pickup’er med dobbelkabin, ”spesielt vakre og spesielt godt egnet til familier” sier reklamen.
25.286 enheter solgte de i januar og februar – det er opp 16 prosent fra samme periode i fjor. Og produksjonen økte enda mer, til 30.046 enheter. Dessuten bygger de motorer for andre, slik at motorproduksjonen økte med 36 prosent i perioden.
Hvilket kanskje høres ut som en vits, men vi kan nok snart like godt begynne å venne oss til ekspansjons-nyheter fra den kinesiske bilindustrien.
Neste uke skal den kinesiske ministeren for utenrikshandel, Shi Guangsheng, møte sine kollegaer i EU for å diskutere Kinas vei inn i WTO, med spesiell vekt på hvilken virkning det vil kunne få for Kinas bilindustri.
Av Jon Winding-Sørensen