-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kinas biler i medvind
(i hvert fall fra Changan)
En meget gledelig pressemelding: Chongqing Changan Automobile Co økte salget i årets første to måneder med 16 prosent!

Bilene fra Chongqing Changan Automobile er gamle japanske modeller, minibusser og små pickup’er med dobbelkabin, ”spesielt vakre og spesielt godt egnet til familier” sier reklamen.
25.286 enheter solgte de i januar og februar – det er opp 16 prosent fra samme periode i fjor. Og produksjonen økte enda mer, til 30.046 enheter. Dessuten bygger de motorer for andre, slik at motorproduksjonen økte med 36 prosent i perioden.
Hvilket kanskje høres ut som en vits, men vi kan nok snart like godt begynne å venne oss til ekspansjons-nyheter fra den kinesiske bilindustrien.
Neste uke skal den kinesiske ministeren for utenrikshandel, Shi Guangsheng, møte sine kollegaer i EU for å diskutere Kinas vei inn i WTO, med spesiell vekt på hvilken virkning det vil kunne få for Kinas bilindustri.
Av Jon Winding-Sørensen