-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Keio av IDEA i 311 km/t!
Husker du et av de underligere instrumentene som ble fremvist på Geneve-utstillingen? Nesten 7 meter og en masse hjul, med luksus-suite og kledd av I.DE.A. Nå har den vært på Nardo og kjørt over 300 km/t.
Historien var at Universitetet i Keio, under ledelse av professor Hiroshi Shimizu hadde lansert en sprø idé om å bygge en 8-hjuler som skulle drives av motorer i hvert hjul, hver på 55 kW. Alt det mekaniske ble utarbeidet på universitetet, så ble planer og tegninger ekspedert til Torino der I.DE.A. Institute ikke barre bygget monsteret, men også designet og bygget det ganske avanserte luksuskarosseriet. En separat føreravdeling og bak var det limousine til å ut-limousine de fleste limousiner på denne siden av Limousine.
(Det er ikke så mange år siden jeg var på begeistret vei til Limousine-Show på Skarnes, og ventet en masse eksempler på det mest vulgære, ikke minst i interiør-belysning. Vet du var det var? Det var ku-utstilling. Det er et fe som heter Limousine!)
- Javisst, sa vi og gikk rundt bilen. –Morsomt, virkelig originalt, og beundret forsiktig ventilasjonssystemet som pustet gjennom alle panelene. Og tok det ikke på alvor i det hele tatt.
Nå har professoren og studentene og noen fra I.DE.A. vært syd i Italia, på verdens største tallerken. Nardo er en sirkelformet bane der bilfabrikkene tester for toppfart. Over 400 km/t kan du holde i mange døgn der, hvis du orker. Kaio-bilen nøyde seg med litt mindre, men da de ga seg kunne de ta med attester på at de hadde vært oppi 311 km/t.
Det vi nå virkelig ser frem til er slalom-testen.