-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Blackjack
Dagens trehjuling er litt mer tilbakeholden. Denne er nemlig utstyrt med mekanikk fra en 2 CV eller en av Citroëns mange 2CV derivater. Men la deg ikke stoppe av det, her er det masse moro allikevel.
Men de av dere som kjenner originalen vil ikke helt begripe hva som skjer dersom dere får gleden av kjøre en Blackjack Avion. Her er støtdemperne foran plassert nesten helt loddrett så tett mot hjulet som bare mulig. Dette sammen med en solid krengningsstabilisator gjør at en Blackjack ikke aner hva krengning er. Samtidig er bakhjulet pålagt så få oppgaver som mulig, det kan nesten sammenliknes med halehjulet på et sportsfly.
Forbausende mye ingeniørarbeid som har gått inn i denne bilen når man ser nærmere etter. Men det er ganske naturlig. Riktignok er Richard Oates, mannen som startet dette prosjektet i 1995, en designer. Men når du var en av de få som deltok i Aston Martins Virage-prosjekt, har jobbet hos Ford med Sierra og reddet restene av Marcos Midas, som etterhånden ble Midas Bronze, er det nok et og annet av teknologiske kunnskaper som smitter over. (Den ene gangen jeg møtte ham jobbet han sammen med enken etter Carlo Abarth, de ville lage en Abarth sportsbil, men Fiat nektet å slippe navnet).
Blackjack er et typisk eksempel på en engelsk kit-car. Når du først har fått deg en slik, slipper de deg aldri. I vinter har du for eksempel mulighet til å utstyre bilen din med et varmeapparat, uansett om du bygde den for fem eller et år siden. For nå er det varmeapparater Oakes har jobbet med en stund. Neste år er det kanskje en ny koffertholder.
Produktutvikling heter det.
FOTOALBUM med klikkbare bilder: