-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Geely, førstekinamann til Detroit
Etter all hypen de siste månedene skulle man tro at USA ble invadert av kinesiske bilprodusenter, og at derfor skulle også Detroit-utstillingen oversvømmes av dem. Det kommer én, og det blir Geely.

Andre kinesiske merker har fått meget mer publisitet og kommet med massevis av vanvittige utspill. Chery, for eksempel eller Great Wall (Hva er det for en bil du har kjøpt deg? Du, det er Store Vegg. Hvor får de slike navn fra? Litt ugreit akkurat det, han møtte ikke bare veggen nei, han møtte selveste Storeveggen!)
Den bilen den nye importøren skal satse på heter Geely 7151 CK. Både merket og modellen møtte i vi på Frankfurtutstillingen. Der var de også meget forsiktige da de fortalte om planene sine fremover. I Detroit vil de være enda mer tilbakeholdne, og fortelle at selv om de har kjøp en stand nå, kommer ikke bilen til å ankomme Amerika før i 2008 – og da først i Puerto Rico. Sent samme år, eller i 2009 skal bilene komme til fastlands-Amerika.
Det første året i USA planlegger vi å selge 50.000 biler sier John Harmer som er sjef for Geely USA. De 50.000 vil virkelig bli passet på av nesten like mange hønsemødre. Vi akter virkelig å gå inn for fornøyde kunder.
Amerikanerne kan vente seg flere kinesiske biler i årene fremover. En rekke av dem vil være merkelapper både fra GM og fra Honda. I hvert fall så lenge forskjellen i produksjonsutgifter er så enorm. I USA betaler GM nesten 74 dollar timen i lønn og sosiale utgifter til de ansatte på båndet. I Kina er prisen 3, 50 dollars.