-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Lancia fra skolepulten
En av Torinos mange designskoler heter Istituto Europeo di Design. De er blant meget annet flinke til å vise seg frem, og i Genève viste de resultatet av et Lancia-prosjekt som elevene har gjennomført.
På mange måter var Lancia Haizea resultatet av et typisk skoleprosjekt. Man skulle identifisere merkevare-verdiene, sette dem i sammenheng og få noe ut av det. Nå er det for det første sjeldent at slike prosjekter resulterer i førsteklasses 1:1 modeller. For det andre er det sjelden man tar tak i den komplette 100 års historien til et varemerke. Men det kunne man gjøre her, fordi Lancia er en av årets som runder de første 100.
Gran Turismo
Selvfølgelig er Gran Turismo en viktig del av en slik Lancia-oppskrift, akkurat som teknisk innovasjon. (Selvbærende struktur, trangvinklede små V-motorer og sleide-opphengte forhjul er bare et par av de historiske stikkordene her).
Derfor er alt det mekaniske samlet bak, i nærheten av de drevne bakhjulene, men to el-motorer foran sørger for ekstra hybridassistanse når behovet melder seg. Kabinen er selvfølgelig tilpasset alle krav, luksus, funksjon og sikkerhet.
12 av skolens Master-studenter har jobbet på denne bilen, men to er hovedansvarlige. Yavuz Akyldiz for interiøret og Iker Lopez Totorika for eksteriøret. Sannsynligvis er det der vi finner forklaringen på navnet også: Hoizeo betyr vind på baskerdialekten.
Skolen hadde for øvrig fått hjelp av Vercamodel for å fullføre den nydelig mock upen.