-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Lancia fra skolepulten
En av Torinos mange designskoler heter Istituto Europeo di Design. De er blant meget annet flinke til å vise seg frem, og i Genève viste de resultatet av et Lancia-prosjekt som elevene har gjennomført.
På mange måter var Lancia Haizea resultatet av et typisk skoleprosjekt. Man skulle identifisere merkevare-verdiene, sette dem i sammenheng og få noe ut av det. Nå er det for det første sjeldent at slike prosjekter resulterer i førsteklasses 1:1 modeller. For det andre er det sjelden man tar tak i den komplette 100 års historien til et varemerke. Men det kunne man gjøre her, fordi Lancia er en av årets som runder de første 100.
Gran Turismo
Selvfølgelig er Gran Turismo en viktig del av en slik Lancia-oppskrift, akkurat som teknisk innovasjon. (Selvbærende struktur, trangvinklede små V-motorer og sleide-opphengte forhjul er bare et par av de historiske stikkordene her).
Derfor er alt det mekaniske samlet bak, i nærheten av de drevne bakhjulene, men to el-motorer foran sørger for ekstra hybridassistanse når behovet melder seg. Kabinen er selvfølgelig tilpasset alle krav, luksus, funksjon og sikkerhet.
12 av skolens Master-studenter har jobbet på denne bilen, men to er hovedansvarlige. Yavuz Akyldiz for interiøret og Iker Lopez Totorika for eksteriøret. Sannsynligvis er det der vi finner forklaringen på navnet også: Hoizeo betyr vind på baskerdialekten.
Skolen hadde for øvrig fått hjelp av Vercamodel for å fullføre den nydelig mock upen.