-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Tre hjul og tilter
Carver er et kjøretøy du kanskje ikke bør kjøre med albuen ut av vinduet. Den krenger nemlig i de mest utrolige vinkler.
Nederlandske Carver kan ikke beskrives som en mellomting mellom noe som helst. Den er noe helt for seg selv.
Med et hjul foran og to hjul bak skulle man kanskje tro at den er oppskriften på ustabilitet, men en egen krengemekanisme gjør at den virker som klistret til veien.
Følelsen av å helle riktig vei i svinger er selvfølgelig noe man forbinder med motorsykler, men det er ikke mye motorsykkel igjen når du vet at du ikke kan velte.
På den annen side er det hele fjernt fra bil også. Man sitter lavt, passasjeren har man bak seg og låta er ren motorsykkel. 660 ccm med turbo og 68 hestekrefter. Ta av taket, så føles det enda mer motorsykkel.
På den annen side er førermiljøet helt bil. Med ratt og pedaler i gulvet og gearstang som også gir deg adgang til revers. Du har sågar en bred dør som gir adgang til begge setene.
Dersom du spør myndighetene hva dette er, varierer svarene. Man skal ha førerkort for bil, den er utstyrt med full EU type-godkjenning, og i en rekke land i Europa (men altså ikke alle) blir den godkjent som motorsykkel.
England er et av de landene, og dermed er det opprettet et eget engelsk Carver-selskap som ikke bare importerer og selger maskinen, men de har også koblet seg opp mot rally- og racing-spesialisten Prodrive for å få utviklet maskinen videre.
Første skritt: et chiptrimmesett som løfter ytelsen til 85 hk og toppfarten fra standard 185 til godt over 200 km/t.
Carver UK viste maskinene sine på bilutstillingen i London der de samlet stor interesse. Jeg mener, eksentrisk og engelsk går vel hånd i hånd.
Der lærte jeg et par ting jeg ikke visste. For eksempel at det hydraulisk-mekaniske systemet som tilter maskinen jobber så raskt at det bare tar et sekund fra fullt utslag til fullt den andre veien. Og at full tilt faktisk er så meget som 45 grader.
I motorsykkelsammenheng er dette i racingklasse og det høres så morsomt ut at en prøvekjøring allerede er avtalt.