-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nytt Aston Martin-kapittel
Så er det klart: Ford selger Aston Martin. Blant kjøperne finner vi David Richards (Prodrive).


David Richards er en mann med mange jern i ilden - her sammen med vår statsminister under Rally Norway 2006. Foto: Terje Ringen
Dette er vel første gang Aston Martin har fått nye eiere uten at selskapet har vært på konkursens rand. Tvert om – nå går det glimrende, men virksomheten er vel kanskje ikke lenger en del av Fords kjernevirksomhet – derfor er det nå solgt.
Kjøperne er et konsortium der vi blant annet finner David Richards, mannen som eier rally-VM, og mannen bak Prodrive. Prodrive er, som mange vil vite, et konstruksjonsselskap som blant annet utvikler Petter Solbergs rallybiler og som også har stått bak Aston Martins racing-satsing de siste årene.
Kjøperne har allerede fortalt en del. For eksempel at de tar sikte på å produsere den firedørs Rapide som ble vist som prototyp i Detroit i fjor, eller at de akter å beholde dr. Ulrich Bez som daglig leder.
Det er vel på mange måter Bez, ex-Porsche (og ex-Daewoo, men det liker han ikke å bli minnet om) som har fått Aston Martin opp og stå igjen med et genialt modellprogram og en av verdens mest hightech produksjonsanlegg (i Gaydon, Warwickshare – som også skal beholdes).
Sammen med Richards kommer John Sinders - bank og shipping med adresse i Houston, Texas og Dubai, UAE som kanskje er litt handikappet fordi han er en ivrig Aston Martin-eier selv og ivrig bruker av merket både på bane og på landevei.
To investeringsselskaper er også med, Dar og Adeem, begge med postbokser i Kuwait. Med 3,66 og 1,5 milliarder som bokført verdi, høres de to ganske solide ut.
Det er selvfølgelig ikke sagt noe om prisen, men alle forhåndsspekulasjoner om at selskapet ville gå for mer enn 1 milliard dollars, hørtes sterkt overdrevne ut.
Det skal bli spennende å se om Richards får så mye å gjøre nå at han må utsette planene for sitt eget Formel 1 team.