-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Nytt Aston Martin-kapittel
Så er det klart: Ford selger Aston Martin. Blant kjøperne finner vi David Richards (Prodrive).


David Richards er en mann med mange jern i ilden - her sammen med vår statsminister under Rally Norway 2006. Foto: Terje Ringen
Dette er vel første gang Aston Martin har fått nye eiere uten at selskapet har vært på konkursens rand. Tvert om – nå går det glimrende, men virksomheten er vel kanskje ikke lenger en del av Fords kjernevirksomhet – derfor er det nå solgt.
Kjøperne er et konsortium der vi blant annet finner David Richards, mannen som eier rally-VM, og mannen bak Prodrive. Prodrive er, som mange vil vite, et konstruksjonsselskap som blant annet utvikler Petter Solbergs rallybiler og som også har stått bak Aston Martins racing-satsing de siste årene.
Kjøperne har allerede fortalt en del. For eksempel at de tar sikte på å produsere den firedørs Rapide som ble vist som prototyp i Detroit i fjor, eller at de akter å beholde dr. Ulrich Bez som daglig leder.
Det er vel på mange måter Bez, ex-Porsche (og ex-Daewoo, men det liker han ikke å bli minnet om) som har fått Aston Martin opp og stå igjen med et genialt modellprogram og en av verdens mest hightech produksjonsanlegg (i Gaydon, Warwickshare – som også skal beholdes).
Sammen med Richards kommer John Sinders - bank og shipping med adresse i Houston, Texas og Dubai, UAE som kanskje er litt handikappet fordi han er en ivrig Aston Martin-eier selv og ivrig bruker av merket både på bane og på landevei.
To investeringsselskaper er også med, Dar og Adeem, begge med postbokser i Kuwait. Med 3,66 og 1,5 milliarder som bokført verdi, høres de to ganske solide ut.
Det er selvfølgelig ikke sagt noe om prisen, men alle forhåndsspekulasjoner om at selskapet ville gå for mer enn 1 milliard dollars, hørtes sterkt overdrevne ut.
Det skal bli spennende å se om Richards får så mye å gjøre nå at han må utsette planene for sitt eget Formel 1 team.