-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Uselgelig uten diesel?
Mazda har bestemt seg for å sette den nye Mazda CX-7 på menyen også her i landet – til tross for at den vil koste 759.000 kroner. Du kan selv vurdere om den er verd prisen på bil07.
Mazda CX-7 er nå klar for Europa, etter at den har gjennomgått en del endringer både ut- og innvendig i forhold til den CX-7 som har vært i salg i USA et års tid. Mens de fleste land i Europa får bilen levert fra august, kommer den ikke hit til landet før i november.
260 hester
Bilen leveres i dag bare med 2,3-liters bensinmotor med 260 hk, den samme motoren som i Mazda 6 MPS. Det betyr nok i praksis at CX-7 er uselgelig her i landet før den kommer med dieselmotor. Når det skjer er uvisst, men fra Mazda-hold blir det brukt en så vag formulering som at det skjer i løpet av neste år. Hvilken dieselmotor som skal brukes er heller ikke avgjort ennå.
Med bensinmotor må Mazda CX-7 prismessig sammenlignes med statuspregede konkurrenter som BMW X5, Mercedes ML, Porsche Cayenne og Nissan Murano. Som produkt er det imidlertid naturlig å sammenligne CX-7 med Honda CR-V, Opel Antara, Toyota RAV4 og Land Rover Freelander 2.
For Europa
CX-7 i europeisk versjon har gjennomgått så omfattende endringer at 30 prosent av bilens komponenter er forskjellige sammenlignet med USA-versjonen. Fronten med spoilere og tåkelys er endret, motoren er modifisert, og Europa får i første omgang bare 6-trinns manuell gearkasse, ikke automat som i USA.
Innvendig er det brukt en del andre materialer i dashbord og midtkonsoll for å heve kvalitetsfølelsen. Her i Europa er CX-7 en ren firehjulstrekker, mens den også selges med 2WD i USA.
Utvendig lengde er 468 cm, og akselavstanden er 275 cm. Egenvekten med fører er 1770 kg, og de 260 hestene sørger for en akselerasjon fra null til hundre på 8 blank.
Det er disse hestene som er problemet med tanke på norske avgifter, de drikker nemlig 1,02 liter pr mil ved blandet kjøring, noe som betyr et CO2-utslipp på velvoksne 243 gram/km.