-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Trabant fra modell-maker
Når vi forteller at Herpa skal stille ut en 1:10 Trabant i modernisert form, vil de av dere som kjenner Herpa vite at det dreier seg om en modell. Men denne gang er det mer enn bare det.
Klikk HER for alt fra Frankfurt!
Herpa er en velkjent tysk modell-produsent. Det er ikke få Herpa-modeller samlende motorjournalister har på hyllene sine – derfra kommer det ofte modeller av nye modeller, som er ferdige akkurat idet originalen presenteres. En glimrende intro-presang.
Men dette pleier å være modeller i 1:43 skala. Den de skal vise i Frankfurt nå er atskillig større, 1:10, og forteller om noe helt annet. Nemlig at Herpa tar sikte på å bli bilprodusent på ordentlig.
Kjente gener
Når du ser modellen er du ikke i særlig tvil om at dette er en Trabant, og Herpa har faktisk skaffet seg rettighetene til Trabant-navnet.
Men du vil se at denne er modernisert. Det blir helt andre proporsjoner, taket er helt annerledes, og hekken er nesten helt forsvunnet, slik at vi nå snakker om en hatchback og slett ikke noen tre-boks.
I første omgang skal Herpa teste publikums reaksjoner på Frankfurt-utstillingen. Deretter skal de dra i gang en stor Internett-kampanje, der alle skal kunne komme med innspill.
At det noen gang blir noen ny Trabi-produksjon er imidlertid langt fra sikkert. Men et morsomt bilutstillings-innslag blir det i alle fall.