-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
En bakdel med fordeler
Sedaner i kompaktklassen hører ikke til bestselgerne på det norske bilmarkedet. Når det en sjelden gang dukker opp en nykommer, er det grunn til å rope varsku.
Først publisert i Bil 5 - 2008.
Hvilke biler burde vi ta med oss på test for å gi Mitsubishi Lancer riktig match? Svaret var ikke like opplagt som spørsmålet, viste det seg.
Mitsubishi ønsker å løfte den nye Lancer oppover på statusstigen, ergo ville Volvo S40 være en kandidat. Den var det ikke mulig å skaffe med 1,6-liters bensinmotor, verken hos den norske importøren eller ved hovedkontoret i Göteborg. Det var noe lettere å få tak i en VW Jetta med riktig motor.
Så trodde vi at vi hadde skaffet en bensindrevet 1,6-liters Mazda3 som en passende tredje konkurrent – men den gang ei. Den dieseldrikkende utgaven måtte vi ekskludere. Derfor serverer vi en sedan-duell denne gang.
LES VIDERE:
- Mitsubishi Lancer- Volkswagen Jetta
- Konklusjon
- Tekniske data