-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Citroën ë-C3:
Her får du mye bil for pengene
Nå er prisen klar for Citroëns nye ë-C3. Ambisjonen er at den skal bli Norges billigste bil – en posisjon som i skrivende stund innehas av Mazda MX-30.
Den har vært omtalt som en bil til 20.000 euro, og på tross av svak kronekurs får den en startpris på 208.900 kroner eksklusiv frakt og leveringsomkostninger i Norge.
Citroën ë-C3 kommer til Norge i to utstyrsvarianter:
- YOU til 208.900 kroner
- MAX til 238.900 kroner
Ifølge importøren er nye elektriske ë-C3 en bil som kombinerer komfort, moderne teknologi og et utstyrsnivå som gjør en helt ny elbil tilgjengelig for mange som i dag må kjøpe brukt.
Bilen er basert på Stellantis’ «Smart Car Platform» og utstyrt med en batteripakke på 44 kWt som gir inntil 324 kilometer rekkevidde. Motoren er på 83 kW (113 hestekrefter), mens maksimal ladehastighet er 100 kW. Dermed lader du batteriene fra 20 til 80 prosent på under en halvtime under ideelle forhold.
En viktig detalj for mange nordmenn er mulighet for hengerfeste, og ë-C3 kan trekke inntil 550 kg tilhenger i tillegg til å laste 80 kg på taket.
Komfortabel og sikker
En ny detalj i ë-C3 er fraværet av et tradisjonelt instrumentpanel. I stedet introduserer Citroën et nytt head-up-display som viser kjøretøyinformasjon på en blank svart del mellom toppen av dashbordet og bunnen av frontruten, en slags hybrid mellom head-up-display og et instrumentpanel. Dermed sikres det at føreren får tilgang til all viktig informasjon uten å ta øynene fra veien.
Til tross for gunstig pris har ë-C3 fra utstyrsnivået YOU «Progressive Hydraulic Cusions» som gir den kjente Citroën-komforten og førerstøttesystemer som filholderassistent, nødbrems og parkeringssensorer bak.
Citroën ë-C3 MAX har i tillegg utstyr som komfortseter, delt bakseterygg 40/60, oppvarmet skinnratt, parkeringssensor med ryggekamera, 3D navigasjon, trådløs Android Auto og Apple Carplay og oppvarmet frontrute.
Plass til hverdagen
Med en lengde på drøyt fire meter og en akselavstand på 254 centimeter har nye ë-C3 vokst sammenlignet med forgjengeren. Den har tre centimeter mer innvendig høyde, og større plass både for passasjerer og fører.
Innvendig finner du mye oppbevaringsplass, og et bagasjerom på 310 liter med bredde på inntil 101,5 centimeter slik at du får plass til en barnevogn eller fritidsutstyr.
– Sammen med den kommende ë-C3 Aircross vil den passe perfekt inn i en dyrtid der begrepet «mye bil for pengene» stadig blir viktigere for mange, sier produktsjef for Citroën hos Bertel O. Steen, Joachim Valstad.
Nye Citroën ë-C3 introduseres i Norge denne høsten.
-
Citroëns søte liv
Vil du ha denne smarte lille Citroën ë-C3-tassen som koster fra 219.900 kroner? Nei, det vil du nok ikke, men maksimer utstyrspakken med 30.000 kroner så stiller saken seg ganske annerledes.
-
AMI for bevegelses-hemmede
Stellantis skal ha kred for alle forsøk på å gjøre AMI – og avartene – spiselige for en konservativ kundekrets. Rullestolvennlig versjon er også et godt forsøk.
-
Dette blir en rimelig crosser
Citroën har i dag offentliggjort de første bildene av ë-CX Aircross – en kompakt crossover som kommer på markedet til høsten.
-
Citroën ë-C4 til 348.900 kroner
Citroën har oppdatert ë-C4 og ë-C4 X med grep som gir økt rekkevidde og tilbyr nå bilene med en omfattende utstyrsliste.
-
For alle og enhver
I et trådt marked forsøker kinesiske JAC Motors å finne dekkfeste til kompakte e-JS4. For å finne ut hvor bra bilen er, lot vi den duellere med Citroën e-C4.
-
Nå går også Stellantis for batteribytte
NIO har tydeligvis gått opp et spor mange akter å følge. Nå har Stellantis inngått samarbeid med Ample om å bygge batteribyttestasjoner.
-
Nok et elektrisk alternativ fra Citroën
En ny Citroën er under utvikling, og her får du en forsmak på hva som kan komme.
-
Fremdeles ikke for sent for en ny 2CV
Når du kommer ett minutt for sent til polet, da er det stengt! Ingen slingring der. Men hvis du trodde du kom for sent til den siste 2CV, tok du feil. Det er fremdeles håp.
-
En 2 CV for norsk kunsthistorie
Rosemalt eller Janis Joplin/John Lennon psykedelisk? 2 CV-en på standen til Norsk Vegmuseum? Fantastisk bil og et ukjent kapittel fra norsk kunst&kulturhistorie.
-
Småbil til under 250.000 kroner
Nå kommer små og rimelige elbiler. Hos Stellantis er Citroën først ute med bil til under 250.000 kroner, den er langt fra utstyrsribbet og ventes til Norge utpå våren.