-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Gumpert med mer
En vanlig Gumpert er ikke lenger nok. Nå skal bilen ble enda Gumpertere. Bl.a. med lavere karosseri og flere hester.
Sist jeg snakket med Gumpert drev de med chassisnummer litt over 50. Dette utrolige eventyret, som finner sted i god avstand bak det tidligere jernteppet i Tyskland, er dermed i ferd med å vise at de kan overleve i i hvert fall 5 år.
Debuten skjedde nemlig i 2005, men ingen skal tro at dette er et prosjekt som kommer fra amatører. Roland Gumpert har lang fartstid hos VW (Dakar-pionerene fra Wolfsburg var hans ansvar) og Audi (der han sågar klarte å plassere en Polo-motor i en egenkonstruert motorsykkel og foreslå at Audi skulle ta opp de gamle DKW-mc-tradisjonene igjen. Det ble ikke no av.) og da han endelig fikk realisert sin egen superbil, knyttet han til seg en rekke glimrende teknikere og håndverkere.
Denne bilen mener alvor.
Nå mener den enda mer alvor, for i Genève kommer de med en speeda utgave. Karosseriet skal være såpass endret at alle forstår at her er det noe som er enda mer spesielt enn bare en vanlig Gumpert Apollo. Men jeg tror at to-tone lakken gjør det mer åpenbart enn at karosseriet er blitt 9 mm. lavere. En annen front, og ny behandling av hjulåpningene skal vel imidlertid også kunne bidra til identifikasjonen.
Speed
Apollo Speed blir den nye modellen kalt, og Speed-delen kommer fra Audi. Deres bi-turbo V-åtter på 4163 ccm, gir litt mer enn den 650 hestene fra normalutgaven. Nå kan du velge mellom 700 eller 800 hk. Med den snilleste av de to valgene, er bilen i 200 etter mindre enn 9 sekunder og toppfarten er over 360 km/t.
En klikk-klakk kasse hjelper deg gjennom de nødvendige girskiftene, mens skikkelige seks-potters calipere styrt av Bosch-elektronikk engasjerer 376 mm skiver for å hente deg ned igjen.
Og komfortbiten er fremdeles med. Skinn, aircondition, DVD-spiller – hele pakka. Dessuten, spesielt interessant for folk som denne nedskriveren: rattet tas av for å gjøre inn- og utstigning mindre problematisk. (Vanligvis er det 18 års grense for å se folk som meg utføre den operasjonen).
Det er vel verd å nevne at en vanlig Apollo starter på ca. 300.000 euro. Da snakker vi om ganske kresne kunder. Godt gjort å overleve langt der oppe.