-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Biltest: Honda Accord møter Mazda6
Det er to stolte krigere vi har med oss her, i form av nye stasjonsvogner fra to anerkjente japanske produsenter. Duellantene har mange likhetstrekk, men også mange ulikheter.
Først publisert i Bil 12 - 2008.
Dette handler om folkelige stasjonsvogner, og inntil Toyota er på plass med sin nye Avensis, er det Accord og Mazda6 som får æren av å representere japansk ferskvare i familiebilklassen.
Accord Tourer har fått 1,5 cm kortere akselavstand enn på forgjengeren (nå er det samme akselavstand på sedan og Tourer), og samtidig er bagasjevolumet redusert. Mazda6 derimot, har fått 5 cm større akselavstand enn på forgjengeren som ble lansert i 2002.
Testen avslørte tilstrekkelig mange ulikheter til at vi står med en vinner, men poengseieren ble knapp.
LES VIDERE:
- Honda Accord
- Mazda6- Konklusjon
- Tekniske data