-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ford Iosis - neste Focus?
For tredje gang benytter Ford Iosis-navnet på en konseptbil, de to tidligere gangene førte det frem til Mondeo og Kuga. Nå er det klart for Iosis Max i Genève – et konsept som sannsynligvis er forløperen for nye Focus.
Ford selv kaller det neste generasjon kompakte fleraktivitetsbiler (MAV). Eksteriørdesignen er en videreføring av Fords kinetic design-formspråk med coupé-lignende sideprofil og særegen, ny utforming av den nedre trapesformede grillen og lyktesamlingen foran og bak.
En unik todelt bakluke gjør det mulig å åpne luken selv på svært trange steder. Iosis Max har også et motorpanser med dobbelt funksjon, som både øker fotgjengerbeskyttelsen og gir enklere adkomst til motorrommet.
Gjennomført
Interiøret kan sies å være en dristig videreføring av formspråket som er brukt på eksteriøret, med dynamiske former og avanserte materialer.
Midtkonsollen har en myk pleksiglassoverflate som svinger seg ned fra instrumentpanelet som et bånd og flyter bakover til enden på kupéen. Hele konsolloverflaten virker som en berøringsskjerm som styrer bilens informasjonssystemer.
Lettvekts-seter støttet av en søylelignende bro, gir passasjerene en følelse av å flyte på luft. B-stolpeløs konstruksjon og ny dørdesign gir optimale laste- og lossemuligheter fra siden.
EcoBoost
Under panseret finner vi den nye effektive EcoBoost-motorfamilien med en firesylindret 1.6-liters 180-hester som gir inntil 20 prosent bedre drivstofføkonomi og lavere utslipp enn konvensjonelle bensinmotorer med tilsvarende effekt.
Motoren, som tas i bruk fra 2010, er kombinert med et nytt start/stopp-system og PowerShift gearkasse. Det blir antydet at motoren vil oppnå et CO2-utslipp på 125 g/km.