-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
Hagen Bil AS:
Bilmekaniker/Servicetekniker
-
MyCar:
Innkjøper
Ny og større Verso
Med sin nye Verso håper Toyota å feste et nytt grep om de praktisk rettede barnefamiliene.
Mens folk har løpt beina av seg for å kjøpe Volkwagens Touran, ble aldri siste generasjon av Toyotas lille familie-MPV, Verso, utsatt for en tilsvarende reaksjon.
Det er helt klart en betydelig mer moderne tolkning av flerbruksbilen som vises i Genève disse dagene. En av de største endringene er at Verso nå har fått en bakseteløsning som gjør at også den tredje seteraden fremstår som noe mer enn en gimmick.
Tilbakevendende problem
Biler i denne klassen har stort sett alltid slitt med det samme problemet. Som femsetere er de rimelig romslige, men når du slår opp den bakerste raden må du i praksis regne med å ha bagasjen i fanget.
Verso lover en liten bedring på dette området – ifølge Toyota skal bagasjeplassen med tredje seterad oppslått være snaut 180 liter – ikke akkurat nok til sommerferien, men hårfint bedre enn det vi er vant til hos konkurrentene.
Fremdeles blir dette en bil for en trebarnsfamilie som noen ganger har behov for å skille dem i to rader, eller ha med et par nabobarn på fotballtrening.
Større
Toyota har strukket bilen, som jo opprinnelig var i slekt med Corolla, det betyr at nye Verso er blitt 18 centimeter lenger innvendig enn forgjengeren.
Systemet for å legge baksetene flatt har også blitt forbedret – noe som selvsagt gir plass til de som har behov for å ha med seg en sykkel eller andre store ting.
Verso blir sammen med minibilen iQ den første til å benytte Toyotas Optimal Drive-teknologi. Gjennom redusert vekt og mindre mekanisk effekttap, skal drivstofføkonomien kunne forbedres med inntil 20 prosent sammenlignet med den utgående modellen.