Novitec TuLesto
Novitec TuLesto
Novitec TuLesto
Novitec TuLesto
Novitec TuLesto
Novitec TuLesto
Novitec TuLesto
Novitec TuLesto
Novitec TuLesto
Novitec TuLesto
Novitec TuLesto
Novitec TuLesto
Novitec TuLesto
Novitec TuLesto
Novitec TuLesto

For 11 rike og fartsglade

Små serier er ikke sjelden kost i supersportsbilbransjen, men du blir del av et meget eksklusivt selskap om du greier å sikre deg en Novitec TuLesto. Den skal kun lages i 11 eksemplarer.

Publisert Sist oppdatert

Ikke la deg lure av førsteinntrykket, for selv om den ligner en ikke ukjent italiensk sportsbil, er dette en tysker. Riktignok er det ikke helt fritt for Maranello her, til design har Novitec fått hjelp fra studio Luca Serafini Stile fra nettopp Ferraris hjemby.

Selskapet Novitec holder til i Stetten i Bayern og er mest kjent for tuning og styling. Men nå lager de en meget eksklusiv serie sportsbiler for 11 av sine utvalgte kunder.

SE HVA NOVITEC FÅR UT AV EN FERRARI F430

1,62 kg per hest

TuLesto er 462 cm bred, 204 cm bred og 122 cm lav. Bruk av materialer som normalt er forbeholdt racerbiler, holder vekten nede på 1260 kg. Chassis og den innebygde sikkerhetscellen er laget i aluminium, ellers er det i stor grad benyttet karbonfiber.

Bak de to setene sitter en midtstilt 4,4-liters V8-motor med dobbel kompressor. 777 hk ved 8200 o/min og maks dreiemoment på 727 Nm ved 6300 o/min bringer deg raskt i siget. Du bruker 3,4 sekunder til 100 km/t, 22,6 til 300 km/t, og fortsetter du å holde høyrefoten inne stopper ikke nåla før den viser 350.

Aero

Det er ikke bare det du ser som er strømlinjeformet. Front, hekk med diffusor og et gulv med venturi-tunneler som sørger for optimale luftstrømmer, er nøye utformet etter perfeksjonering i vindtunnel. For en supersportsbil er optimal balanse og marktrykk livsviktig.

Sekstrinns semi-automatisk klikk-klakk-kasse lar seg styre via hendler - utført i karbonfiber - plassert bak rattet. For best mulig kontroll på variabelt underlag, har TuLesto en avansert differensialbrems. Justerbar traction control med launch-funksjon sørger for raske take-offs.

Hjulopphengningen er hentet fra motorsport. Som i GT-racing benytter TuLesto doble fjærbein i alle hjørner, og demperne kan justeres både i høyde og med hensyn til stivhet. For å takle ekle fartshumper kan fronten heves med inntil 40 mm ved å trykke på en knapp fra førersetet.

Racing-derivert

Bremsene har skiver i keramikk / kompositt og 6-pots calipere foran og bak for å garantere best mulige stoppegenskaper og pålitelighet under de meste ekstreme forhold.

Novitec har utviklet ultralette aluminiumsfelger i 20 og 21 tommer som kan utstyres med semi-slicks i inntil 355 mm bredde til bakhjulene.

Interiøret bærer preg av å sitte i en ekte sportsbil, uten at det går på beskostning av all form for komfort.

Du finner således både klimaanlegg og et avansert lydanlegg i bilen, men ellers er interiøret preget av karbonfiber som brukes på dashbord, senterkonsoll, dørpaneler og i sportssetene som kan tilpasses eierens ønsker med hensyn til form, størrelse, farge, polstring og finish.

Du kan følge prosessen med de 11 Novitec TuLesto-bilene på den spesiell hjemmesiden: http://www.tulesto.com/

Powered by Labrador CMS