-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Spesial på Evo X
De fleste bilentusiaster klarer seg utmerket med en Mitsubishi Evo X. Likevel lanserer Mitsubishi et alternativ for de som ønsker seg noe enda heftigere.
Den tiende Lancer Evolution er med sine 295 hk ingen sinke i utgangspunktet. Derfor er det de mest ekstreme entusiastene Mitsubishi nå henvender seg til med FQ-400. Dessuten må de være villige til å bla opp tilstrekkelig med hard valuta.
LES RAPPORTEN FRA VÅR FØRSTE TUR I NY EVO
Hele 403 hk og et dreiemoment på 525 Nm, er hva de tilbyr i det som vel må være den råeste serieproduserte Evo noensinne. Null til hundre på 3,8 sekunder og en toppfart på 250 km/t, sier vel det meste om hva den er god for.
Mitsubishis avanserte firehjulsdrift, S-AWC, overfører effektivt kreftene til bakken, det være seg asfalt, snø eller grus. En knapp på rattet lar deg enkelt tilpasse din FQ-400 til underlaget.
Perfeksjonert
Sammenlignet med sine tammere slektninger har spesialutgaven også fått større sporvidde og mindre bakkeklaring, takket være Eibach fjærer og Bilstein dempere. Også bremsene er forsterket med nye skiver og klosser.
Motoren er kraftig modifisert for å oppnå den høye effekten, og bare omprogrammering av ”hjernen” (ECU) tok ca 500 timer i laboratoriet.
FQ-400 har en rekke spesielle detaljer i eksteriør og interiør og er ”fully loaded” når det gjelder utstyr. Her finner du for eksempel ISO Fix festeanordning for barneseter og syv kollisjonsputer. Blant standardutstyret er også Bluetooth, et musikkanlegg med CD-tuner med 30 GB harddisk, DVD-styrt navigasjon og masse annet snacks.
Komfortutstyr som fjernstyrt sentrallås, samt automatiske lykter og vindusviskere, gjør bilen praktisk i hverdagen.
I England er Lancer FQ-400 leveringsklar fra juni til en pris av £49.999, men du må nok et stykke fra Norge for å skaffe deg et eksemplar. Her er selv en standard Evo X med 295 hk vurdert og funnet for dyr med norske avgifter av importøren.