-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Spesial på Evo X
De fleste bilentusiaster klarer seg utmerket med en Mitsubishi Evo X. Likevel lanserer Mitsubishi et alternativ for de som ønsker seg noe enda heftigere.
Den tiende Lancer Evolution er med sine 295 hk ingen sinke i utgangspunktet. Derfor er det de mest ekstreme entusiastene Mitsubishi nå henvender seg til med FQ-400. Dessuten må de være villige til å bla opp tilstrekkelig med hard valuta.
LES RAPPORTEN FRA VÅR FØRSTE TUR I NY EVO
Hele 403 hk og et dreiemoment på 525 Nm, er hva de tilbyr i det som vel må være den råeste serieproduserte Evo noensinne. Null til hundre på 3,8 sekunder og en toppfart på 250 km/t, sier vel det meste om hva den er god for.
Mitsubishis avanserte firehjulsdrift, S-AWC, overfører effektivt kreftene til bakken, det være seg asfalt, snø eller grus. En knapp på rattet lar deg enkelt tilpasse din FQ-400 til underlaget.
Perfeksjonert
Sammenlignet med sine tammere slektninger har spesialutgaven også fått større sporvidde og mindre bakkeklaring, takket være Eibach fjærer og Bilstein dempere. Også bremsene er forsterket med nye skiver og klosser.
Motoren er kraftig modifisert for å oppnå den høye effekten, og bare omprogrammering av ”hjernen” (ECU) tok ca 500 timer i laboratoriet.
FQ-400 har en rekke spesielle detaljer i eksteriør og interiør og er ”fully loaded” når det gjelder utstyr. Her finner du for eksempel ISO Fix festeanordning for barneseter og syv kollisjonsputer. Blant standardutstyret er også Bluetooth, et musikkanlegg med CD-tuner med 30 GB harddisk, DVD-styrt navigasjon og masse annet snacks.
Komfortutstyr som fjernstyrt sentrallås, samt automatiske lykter og vindusviskere, gjør bilen praktisk i hverdagen.
I England er Lancer FQ-400 leveringsklar fra juni til en pris av £49.999, men du må nok et stykke fra Norge for å skaffe deg et eksemplar. Her er selv en standard Evo X med 295 hk vurdert og funnet for dyr med norske avgifter av importøren.