-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Morgan 100 år – med klokke!
Er det ikke egentlig litt trist når en fabrikk som Morgan feirer sine første 100 år med en tråbil og en klokke? Her er klokka.
100 år har Morgan eksistert – de er et par år yngre enn General Motors, men kan i hvert fall skryte på seg at ikke bare lever de, men de er fremdeles eid av den samme familien som startet hele ballet.
Da skulle vi tro at det gikk an å feire, blant mye annet, for eksempel:
* Den første Runabout
* Trehjulingens seier på Brooklands i 1914.
* Gwenda Stewarts imponerende fartsrekorder på Monthlery
* Den første Four Four i 1936
* Le Mans suksessen i 1939
* Den første Plus Eight
Men, neida. De lanserer sin Supersport Junior, en 3-hjuling – nydelig bygget riktignok – i 2/3 størrelse. Egnet for de fra seks til pre-tenårene. Og et tettere samarbeide mellom Jean-Claude Biver og Charles Morgan.
Det er kanskje åpenbart at den siste har noe med Morgan å gjøre – det er han som er sjefen der. Mens Biver er sjef for Hublot – et ikke ukjent navn på up-market armbåndsur.
For å gjøre en historie på dette, har de fortalt at klokka er inspirert av den nye AeroMax (bildet), bilen som bare skal bygges i 100 eksemplarer.
LES INTERVJU MED MORGAN-TOPP HER
Den heter egentlig Aero Bang, men Big Bang er også mulig. Ganske stor, 44,5 mm, laget av keramiske materialer med store innslag av wolfram og titan. Morgan-logoen finner du på klokka ni og på krystallglasset bak. Også forfra kan du ane urverket under, gjennom noen snitt som er foretatt i skiven.
Nå kan du selvfølgelig resonnere deg til at denne klokka skal fremstilles i 100 eksemplarer, en til hver av AeroMax-kundene. Men for nesten 13.000 pund kan du også kjøpe en slik – det skal nemlig bygges fire hundre i tillegg. Og det er jo en billig måte å leke AeroMax-eier på.
Men vi kan jo være enige om at dette ikke har mye med Morgan-røttene å gjøre. Bilene ble bygget av denne prestefamilien for å gi motormuligheter til de nesten uten penger, men med masse sans for litt eventyr.
Det er ikke mye eventyr i et håndmekka, sveitsisk luksusur.