-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Lillebror til MX-5?
MX-5 er ganske unik i sitt segment. Er det derfor Mazda nå vurderer å lansere en mindre roadster?
Egentlig er MX-5 nærmest blottet for konkurranse på det norske markedet. Ikke at det er mangel på kompakte cabrioleter på markedet, men når vi snakker toseters sportslige roadstere, blir utvalget svært begrenset.
På bruktmarkedet får du fortsatt tak i Toyota MR2 og MG-F / TF, men disse er for lengst ute av produksjon. Alternativet er å skule til langt dyrere modeller fra for eksempel BMW, Audi og Mercedes. Eller strekke deg mot Nissans Z.
Derfor ser Mazda muligheter til å få et nytt ben til å stå på. De har jo hatt formidabel suksess med sin MX-5, verdens suverent mest solgte roadster, gjennom to tiår. Kanskje er det nettopp en rimelig, ujålete roadster bilentusiaster vil unne seg i økonomiske nedgangstider.
Ryktene forteller at en MX-2, om Mazda gir klarsignal, kan være i produksjon i 2013. Designet vil være inspirert av de mange konseptbiler vi har møtt de senere årene samt designspråket vi har vent oss til gjennom nye Mazda3 og Mazda6.
Foreløpig er dette rene spekulasjoner basert på datamanipulerte illustrasjoner. Det er derfor alt for tidlig å spekulere i motorer og drivlinjer, men kompakt blokk med turbomating er neppe et dumt forslag.
HER ER NOEN AV MAZDAS KONSEPTBILER
Vi er trygge på at en MX-2 ville finne sine tilhengere, akkurat MX-5 har sine entusiastklubber over hele kloden.