-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Gumpert er Kongen på Ringen
7.11.57 – og dermed er det en Gumpert Apollo som har rekorden for gateregistrete biler på Nürburgring.
”Jeg kunne nok vært enda litt raskere”, sa Florian Gruber da han parkerte bilen etter å ha satt den nye rekorden. Og Roland Gumpert la til at man bare kunne se på forholdene, de var langt fra ideelle, så de har sikkert noe mer i bakhånden.
Bilen har vi fortalt om her tidligere, og om Roland Gumpert som tidligere blant annet masterminded Volkswagens Paris-Dakar innsats og var sjef for Audi Sport en gang i tiden.
Det er kanskje den siste forbindelsen som gjorde at han fant frem til Florian Gruber. Han lever av å kjøre fort, og akkurat nå kjører han en Abt-trimmet 500 hester R8 LMS i den tyske GT Masters serien.
Men Gumpert fikk altså låne ham til noen runder på Ringen der de endelig fikk radert vekk den fire år gamle rekorden til en Donkervoort D8 RS06.
Mer å gå på
Selv om den nye bare er 3,32 sekunder raskere enn den gamle rekorden, regner Gumpert-folket med at denne 700-hesters gateraceren har muligheter til å knekke 7 minutters grensen.
Det sa Maserati om sin MC12 i fjor også, men Gumpert endte faktisk 13 sekunder raskere enn dem, selv om Apolloen ikke en gang hadde skiftet dekk. Den brukte sine ”normale” Michelin gatedekk.
Så nå blir vandrepokalen som Sport Auto har satt opp for denne øvelsen, plassert på en hylle i en nydelig liten fabrikk i Altenburg i den gamle øst-sonen.
Og der blir den nok en stund. ”Akkurat nå behøver vi ikke kjøre raskere, vi ønsker jo ikke akkurat å demoralisere våre kolleger”, sier Gumpert selv med et ganske tydelig glimt i øyet.
PS! Etter at dette ble skrevet, har en Radical SR8LM senket rekorden til 6:48. Man kan nok diskutere hvorvidt dette er en ”gatebil”. Men det er godkjent for slikt bruk i noen land, og kom visstnok landeveien fra England da den satte den nye rekorden.