-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Gumpert er Kongen på Ringen
7.11.57 – og dermed er det en Gumpert Apollo som har rekorden for gateregistrete biler på Nürburgring.
”Jeg kunne nok vært enda litt raskere”, sa Florian Gruber da han parkerte bilen etter å ha satt den nye rekorden. Og Roland Gumpert la til at man bare kunne se på forholdene, de var langt fra ideelle, så de har sikkert noe mer i bakhånden.
Bilen har vi fortalt om her tidligere, og om Roland Gumpert som tidligere blant annet masterminded Volkswagens Paris-Dakar innsats og var sjef for Audi Sport en gang i tiden.
Det er kanskje den siste forbindelsen som gjorde at han fant frem til Florian Gruber. Han lever av å kjøre fort, og akkurat nå kjører han en Abt-trimmet 500 hester R8 LMS i den tyske GT Masters serien.
Men Gumpert fikk altså låne ham til noen runder på Ringen der de endelig fikk radert vekk den fire år gamle rekorden til en Donkervoort D8 RS06.
Mer å gå på
Selv om den nye bare er 3,32 sekunder raskere enn den gamle rekorden, regner Gumpert-folket med at denne 700-hesters gateraceren har muligheter til å knekke 7 minutters grensen.
Det sa Maserati om sin MC12 i fjor også, men Gumpert endte faktisk 13 sekunder raskere enn dem, selv om Apolloen ikke en gang hadde skiftet dekk. Den brukte sine ”normale” Michelin gatedekk.
Så nå blir vandrepokalen som Sport Auto har satt opp for denne øvelsen, plassert på en hylle i en nydelig liten fabrikk i Altenburg i den gamle øst-sonen.
Og der blir den nok en stund. ”Akkurat nå behøver vi ikke kjøre raskere, vi ønsker jo ikke akkurat å demoralisere våre kolleger”, sier Gumpert selv med et ganske tydelig glimt i øyet.
PS! Etter at dette ble skrevet, har en Radical SR8LM senket rekorden til 6:48. Man kan nok diskutere hvorvidt dette er en ”gatebil”. Men det er godkjent for slikt bruk i noen land, og kom visstnok landeveien fra England da den satte den nye rekorden.