-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Stadig nærmere 2CV
Revolte later det til at den skal hete, Citroëns spennende konseptbil til Frankfurt. Dette nærmer seg åpenbart en ny 2CV.
Det som skal bli spennende å se, er hva denne bilen skal hete når den dukker opp i nesten denne formen i 2011.
Blir det den nye C2? Blir det en DS2 – som vi slett ikke har hørt om til nå? Foreløpig beskjed er at DS’ene skal hete 3, 4 og 5. Eller tar Citroën skrittet helt ut og kaller den 2CV igjen?
LES: Mini på fransk
Det er vel ikke mange 60 år gamle bilnavn som fremdeles produserer så gode vibber. (La det forresten være nevnt at i et av de store 2CV-landene, Holland, heter modellen noe så trist som 2PK. Men nå har vel aldri flamsk utmerket seg ved å være spesielt hørverdig).
Det som først slår en når man ser denne nye konseptbilen, er den muntre fronten.
SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT
Geriatrikerne blant oss, eller de med forholdsvis bra visuell hukommelse, vil se at den er løftet rett fra etterkrigstidens lille Panhard Dyna – et bilmerke Citroën faktisk eier fremdeles. Det er bare de små lyktene som sladrer om at dette er noe litt mer moderne.
Dersom produksjonsmodellen også klarer å beholde dørarrangementet, uten midtstolpene, er dette innledningen til en ny-gammel herlig tradisjon. Lancia hadde vel de siste seriebygde modellene med denne oppskriften, før Rolls-Royce gjeninnførte ideen.
LES: Fra Mini til Rolls på en weekend
Disse bildene viser også et tak som nærmer seg Pluriel-installasjonen – som igjen hentet det aller meste av sin åpning fra den opprinnelige 2CV. Retro-chic på flere nivåer.
Det som kan synes litt trist med denne modellen, er at Citroën åpenbart har gitt opp C-Cactus ideen.
Det var jo den vi alle spådde skulle bli grunnlaget for den neste 2CV, men når vi nå ser mainstream-linjene til Revolte – som vel egentlig ikke revolterer i samme grad som C-Cactus – er det åpenbart at den nye Citroën-ledelsen har funnet ut at konseptet fra Frankfurt for 2 år siden, nok var litt for radikalt.
LES: Smak av 2CV
LES: En grønnere kaktus til Paris
Interiøret i Revolte er heldigvis ikke like skikkelig som eksteriøret. Her har vi skulpturert futurisme, litt månefartøy-stil over det hele. Ikke ulikt noe av det vi så i Hypnos på Paris-utstillingen i fjor.
SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT
Det jeg er spent på, er om jeg kommer til å like den med en gang. I så fall er den død. En radikal konseptbil må kreve tid og oppmerksomhet for å bli akseptert. Glir den rett inn på netthinnen, uten et problem, glir den like lett ut igjen.
Se flere bilder hos WorldCarFans.com som står for lekkasjen denne gangen