-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Stadig nærmere 2CV
Revolte later det til at den skal hete, Citroëns spennende konseptbil til Frankfurt. Dette nærmer seg åpenbart en ny 2CV.
Det som skal bli spennende å se, er hva denne bilen skal hete når den dukker opp i nesten denne formen i 2011.
Blir det den nye C2? Blir det en DS2 – som vi slett ikke har hørt om til nå? Foreløpig beskjed er at DS’ene skal hete 3, 4 og 5. Eller tar Citroën skrittet helt ut og kaller den 2CV igjen?
LES: Mini på fransk
Det er vel ikke mange 60 år gamle bilnavn som fremdeles produserer så gode vibber. (La det forresten være nevnt at i et av de store 2CV-landene, Holland, heter modellen noe så trist som 2PK. Men nå har vel aldri flamsk utmerket seg ved å være spesielt hørverdig).
Det som først slår en når man ser denne nye konseptbilen, er den muntre fronten.
SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT
Geriatrikerne blant oss, eller de med forholdsvis bra visuell hukommelse, vil se at den er løftet rett fra etterkrigstidens lille Panhard Dyna – et bilmerke Citroën faktisk eier fremdeles. Det er bare de små lyktene som sladrer om at dette er noe litt mer moderne.
Dersom produksjonsmodellen også klarer å beholde dørarrangementet, uten midtstolpene, er dette innledningen til en ny-gammel herlig tradisjon. Lancia hadde vel de siste seriebygde modellene med denne oppskriften, før Rolls-Royce gjeninnførte ideen.
LES: Fra Mini til Rolls på en weekend
Disse bildene viser også et tak som nærmer seg Pluriel-installasjonen – som igjen hentet det aller meste av sin åpning fra den opprinnelige 2CV. Retro-chic på flere nivåer.
Det som kan synes litt trist med denne modellen, er at Citroën åpenbart har gitt opp C-Cactus ideen.
Det var jo den vi alle spådde skulle bli grunnlaget for den neste 2CV, men når vi nå ser mainstream-linjene til Revolte – som vel egentlig ikke revolterer i samme grad som C-Cactus – er det åpenbart at den nye Citroën-ledelsen har funnet ut at konseptet fra Frankfurt for 2 år siden, nok var litt for radikalt.
LES: Smak av 2CV
LES: En grønnere kaktus til Paris
Interiøret i Revolte er heldigvis ikke like skikkelig som eksteriøret. Her har vi skulpturert futurisme, litt månefartøy-stil over det hele. Ikke ulikt noe av det vi så i Hypnos på Paris-utstillingen i fjor.
SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT
Det jeg er spent på, er om jeg kommer til å like den med en gang. I så fall er den død. En radikal konseptbil må kreve tid og oppmerksomhet for å bli akseptert. Glir den rett inn på netthinnen, uten et problem, glir den like lett ut igjen.
Se flere bilder hos WorldCarFans.com som står for lekkasjen denne gangen