-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
Cadillac skal bygge Volt
Opels Volt-utgave skal som kjent hete Ampera. Nå er det klart at Cadillac også skal bygge sin utgave – med det klingende navnet Converj.
Converj ble opprinnelig vist som konseptbil på Detroitutstillingen i januar. Men med alle GM-problemene ble det plutselig virkelig tvil om hvorvidt den skulle bygges.
Nå bekrefter GM, i forbindelse med sin glade rapport for tredje kvartal, at den skal i produksjon.
Den vil komme et år eller to etter Volt (som kommer sent neste år).
For GM er det viktig å få fordelt utviklingskostnadene på denne revolusjonerende bilen over så mange eksemplarer som mulig. Da hjelper det å skjule all teknikken under flere merkevarenavn .
Spesielt nå som det er ganske åpenbart at det ikke vil bli noen Saab-utgave av Volt er Cadillac Converj en viktig brikke i nedskrivningspuslespillet. GM har brukt mer enn milliard dollars på dette prosjektet så langt.
For Cadillac er det også viktig å få frem noe som vil få folk til å sperre opp øynene.
Så lagt i år har Cadillac-salget sunket med 40 prosent – mer enn både Buick, Chevrolet og GMC. Og for GM er det en god idé å presentere en Cadillac Volt.
Det betyr at man kan ta en mye høyere pris for den enn for en Chevrolet Volt, med tilsvarende gode marginer.
Det er svært sannsynlig at bilen vil bli bygget ved siden av Chevrolet Volt på fabrikken i Hamtramck.
LES: Cadillac overrasker