-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Nytt Zero-rally
Viking Rally het det i sommer. Zero Emission Rally skal det hete neste år, og det blir mye tøffere.
Miljøstiftelsen Zero, med Bjørnar Kruse som sjef for løpsorganisasjonen, er nå klar til å sende ut invitasjoner til neste års løp for biler med alternative drivkilder. Og da snakker vi åpenbart bare hydrogen og strøm. Dessuten går det frem av reglementet at hybridbiler ikke har noe der å gjøre, med mindre de er av plugg-inn typen.
Også denne gangen skal det gå fra Oslo til Stavanger. Men i stedet for å følge storveiene nesten hele tiden, er løypa denne gang atskillig mer innenlands. 700 kilometer kommer det hele på, innom Evje og Lyngdal, så denne gangen blir det mye mer fjell enn fjord.
To overnattinger legges det opp til, før man er fremme i Stavanger den tredje dagen, akkurat i tide til å bli med på åpningen av Nordsjøen Offshore konferanse den 26. august. Det betyr med andre ord at man starter fra Oslo den 23. august.
I år var det lagt inn et eget minirally, først og fremst for de mindre potente el-bilene, fra Egersund til Stavanger. Siden særlig den siste delen av ruten er spesielt krevende, blir mini-rally delen nå lagt til åpningen. De som lett blir litt andpustne, kan nøye seg med Oslo til Porsgrunn.
Det skal legges inn en rekke spesialøvelser denne gangen også, bilslalåm, bakkeløp, aks-prøver, banekjøring og rally-etapper. Spesielle fartsetapper skal bare gjennomføres av folk med praksis og lisens og med spesialriggede biler. Bilsportforbundet er med i år også, så den delen av virksomheten kommer også til å bli behandlet profesjonelt.
Arrangørene regner med enda større internasjonal deltakelse denne gangen. Vi skal ikke se bort fra at vi kommer til å møte biler som til nå bare har vært å se som dyre konsepter på en eller annen bilutstilling.
For private deltakere koster ikke påmelding mer enn 5.000 kroner. Du får alle informasjoner fra Kari Elisabeth Kaski hos Zero: kari@zero.no