-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Nytt Zero-rally
Viking Rally het det i sommer. Zero Emission Rally skal det hete neste år, og det blir mye tøffere.
Miljøstiftelsen Zero, med Bjørnar Kruse som sjef for løpsorganisasjonen, er nå klar til å sende ut invitasjoner til neste års løp for biler med alternative drivkilder. Og da snakker vi åpenbart bare hydrogen og strøm. Dessuten går det frem av reglementet at hybridbiler ikke har noe der å gjøre, med mindre de er av plugg-inn typen.
Også denne gangen skal det gå fra Oslo til Stavanger. Men i stedet for å følge storveiene nesten hele tiden, er løypa denne gang atskillig mer innenlands. 700 kilometer kommer det hele på, innom Evje og Lyngdal, så denne gangen blir det mye mer fjell enn fjord.
To overnattinger legges det opp til, før man er fremme i Stavanger den tredje dagen, akkurat i tide til å bli med på åpningen av Nordsjøen Offshore konferanse den 26. august. Det betyr med andre ord at man starter fra Oslo den 23. august.
I år var det lagt inn et eget minirally, først og fremst for de mindre potente el-bilene, fra Egersund til Stavanger. Siden særlig den siste delen av ruten er spesielt krevende, blir mini-rally delen nå lagt til åpningen. De som lett blir litt andpustne, kan nøye seg med Oslo til Porsgrunn.
Det skal legges inn en rekke spesialøvelser denne gangen også, bilslalåm, bakkeløp, aks-prøver, banekjøring og rally-etapper. Spesielle fartsetapper skal bare gjennomføres av folk med praksis og lisens og med spesialriggede biler. Bilsportforbundet er med i år også, så den delen av virksomheten kommer også til å bli behandlet profesjonelt.
Arrangørene regner med enda større internasjonal deltakelse denne gangen. Vi skal ikke se bort fra at vi kommer til å møte biler som til nå bare har vært å se som dyre konsepter på en eller annen bilutstilling.
For private deltakere koster ikke påmelding mer enn 5.000 kroner. Du får alle informasjoner fra Kari Elisabeth Kaski hos Zero: kari@zero.no