-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
VW-dusinet snart fullt
I dag blir det kjent at Volkswagen og Suzuki kommer til å inngå et langsiktig strategisk partnerskap. VW-Gruppen har kjøpt nesten 20 prosent av den japanske produsenten.

I følge Bloomberg News kjøper Volkswagen en aksjepost på 19,9 prosent i Suzuki Motor. Kjøpesummen er 223 milliarder yen, tilsvarende 14,5 milliarder norske kroner.
Da Volkswagen var i ferd med å sluke Porsche, sa toppsjefen Ferdinand Piëch at han alltid hadde ment at det var hyggeligere å snakke om et dusin enn om ti.
Porsche ble gruppens tiende merke, og spekulasjonene begynte med en gang om hvilke andre merker han hadde i tankene.
Da det skjedde store endringer i ledelsen hos MAN, ble det åpenbart at denne lastebilgiganten nok var blinket ut til å bli gruppens 11. merke, og de siste ukene har spekulasjonene gått høyt om at det var Suzuki som var utpekt som det 12.
Nå er det litt for tidlig å proklamere at dusinet er fullt, 20 prosent er ikke eierskap, og det presiseres i avtalen at begge selskapene skal opptre selvstendig.
Kjøpet skal betales med halvparten kontanter og halvparten VW-aksjer. Avtalen skal være klar i løpet av januar 2010.
Volkswagen-Gruppen har satt seg et helt klart mål: de skal bli større enn Toyota innen 2018.
Det er åpenbart at det ikke bare skal skje organisk, men også ved hjelp av oppkjøp. Da vil Suzuki kunne hjelpe til.
I fjor produserte de langt over en million biler, samtidig som Volkswagen-gruppen leverte 6,2 millioner. Summen er ikke langt unna Toyotas 7,8 millioner.
Men foreløpig er det for tidlig å legge Suzuki-tallene til Volkswagens, 20 prosent holder ikke i dette racet.