Cadillac CTS-V Coupé
Cadillac CTS-V Coupé
Cadillac CTS-V Coupé
Cadillac CTS-V Coupé
Cadillac CTS-V Coupé
Cadillac CTS-V Coupé
Cadillac CTS-V Coupé
Cadillac CTS-V Coupé
Cadillac CTS-V Coupé
Cadillac CTS-V Coupé

3-dørs kruttønne fra Cadillac

For noen uker siden lanserte Cadillac sin CTS Coupé på bilutstillingen i Los Angeles. I Detroit følger de opp med en potent V-utgave.

Publisert Sist oppdatert

Cadillac CTS sedan har aldri helt lykkes med å oppnå det store gjennomslaget i Europa, men på hjemmebane er den populær. Dessuten tilbys en potent CTS-V for de som ønsker å være først ut av lyskrysset.

SE: Cadillacs nye Coupé

Nå kommer V-utgaven av den nye CTS Coupé på samme oppskrift. Det betyr en kompressormatet 6,2-liters V8 god for 556 hk og 747 Nm. Dermed er du oppe i 100 km/t på rundt fire sekunder.

Cadillac tilbyr to alternative girkasser, enten manuell eller automat med hendler på rattet, med det som fellesnevner at de har seks trinn.

Andre detaljer verd å nevne er Magnetic Ride understell (kjent fra bl.a. Audi) mens Brembo tar ansvar for stoppegenskapene.

CTS-V Coupé har en rekke detaljer som skiller den fra sine mildere motoriserte søsken, både i eksteriør og interiør.

Sedanen har tatt seg rundt Nordsløyfa på under åtte minutter (på vanlige dekk), og det er ingen grunn til at ikke coupéen, som er 5 cm lavere og like mye bredere, skal klare det samme.

Powered by Labrador CMS