-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Ny Mégane Coupé-Cabriolet
Renault var blant de første til å lansere en to-i-ett-bil i denne klassen. Nå står en ny generasjon klar.
Med den åpne (og på noen sekunder lukkede) utgaven er den nye Mégane-familien komplett og består som tidligere av seks medlemmer. Blant egenskapene CC-utgaven tar med seg fra sin forgjenger, er det motoriserte glasstaket. Nytt er en fast vindavviser i glass montert bak bakseteryggene.
Bilen produseres på Renaults franske Douai-fabrikk sammen med Scénic og Grand Scénic. Karosseriet skal være 80 prosent stivere enn hos forgjengeren, og bilen er utstyrt med et mer sportslig chassis.
Glasstaket er todelt og kjøres automatisk opp eller ned i løpet av 21 sekunder. Et vanlig problem med todelte tak er at A-stolpen trekkes langt bakover, men Renault hevder at denne er trukket seks centimeter lenger frem enn på den utgående modellen.
Når man kjører lukket har bagasjerommet en kapasitet på 417 liter. Nesten halvparten av dette brukes til å oppbevare takkonstruksjonen, så når du kjører åpent reduseres kapasiteten til 211 liter. Renault skryter likevel av segmentets laveste lasteterskel (59 cm fra bakken) og en lysåpning på 258 mm med taket nede.
Seks forskjellige motorer står på programmet. De som foretrekker bensin kan velge mellom ytelser på 110, 130 eller 140 hk. Dieselalternativene har 110, 130 eller 160 hk, og 110-hesteren kan kombineres med en ny EDC (Efficient Dual Clutch) girkasse.
Publikum får første anledning til å se den nye modellen på Genève-utstillingen i mars.