-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Når 911 Turbo blir mainstream
Det er ikke lenge siden Porsche lanserte sin nye 911 Turbo, men nå topper de familien med en enda heftigere Turbo S.
Porsche vil gjerne tilfredsstille de mest kresne av sine kunder – de som ønsker det beste innen kraft, ytelser og kjøreopplevelse. Det er bakgrunnen for at de nå lanserer en ny 911 Turbo S - for første gang på fem år.
LES: Vår erfaring med 911 Turbo på bane
Motoren er den 6-sylindrede boxeren, men her har Porsche hentet ut 30 ekstra hester slik at den yter 530 hk. Maks dreiemoment er det samme som i en ”vanlig” 911 Turbo – anstendige 700 Newtonmeter.
Trass i ekstra ytelser er snittforbruket det samme – 1,14 liter på mila. Det er det få – om noen – biler i den ekstreme sportsbilklassen som matcher.
PDK og PTM
911 Turbo S leveres som standard med 7-trinns PDK dobbel-clutch girkasse og PTM (Porsche Traction Management) som fordeler kreftene til alle fire hjul.
Andre hjelpemilder er dynamiske motorfester og PTV (Porsche Torque Vectoring) som inkluderer en mekanisk diffbrems på bakakselen.
Med Launch Control fra Porsche Sport Chrono Pack (også standard på Turbo S) tar en 911 Turbo S seg fra stillestående til 100 km/t på 3,3 sekunder, og 200 km/t passeres i løpet av 10,8 sekunder.
Velutstyrt
Den potensielle toppfarten er 315 km/t, og da er det godt å vite at Porsches keramiske komposittbremser (PCCB) hjelper deg til å redusere hastigheten omtrent like kjapt når det trengs.
Den omfattende utstyrspakken i 911 Turbo S omfatter også dynamiske kurvelys, spesielle 19-tommere med RS Spyder design, 3-eket ratt med girhendler, adaptive sportsseter, cruisekontroll, CD/DVD-skifter og detaljer i eksklusivt tofarget lær.
911 Turbo S leveres både som coupé og cabriolet, og den er på plass i Porsche-sentrene rundt i Europa fra mai. Basispris for en coupé er € 145.000 mens en cabriolet starter på € 154.900.