-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Hissig begravelse
Litt spesielt å bli fraktet i en Maserati begravelsesbil. Men du MÅ ikke være avdød polsk president for å kunne oppleve det.
Jeg må tilstå at det var ikke bare tragedien og de verdenspolitiske skyggene jeg heftet meg ved da jeg så vidt streifet innom sørgetoget i Krakow, da den polske presidenten Lech Kaczynski og han kone Maria ble fraktet til det siste hvilestedet.
For først i sørgetoget kjørte da hjelpemeg en Maserati. Riktignok en Maser som så ut som om den var syv meter lang og med noen underlige tillegg, men like fullt en Maserati.
Det viser seg at denne bilen kom fra et firma i Modena som heter Intercar. De bygger armerte biler, de bygger om store stasjonsvogner, og de bygger likbiler – men bare på Chrysler eller Mercedes.
Det var Luca di Montezemolo, Ferrari-sjefen, som hadde bedt dem forsøke et slikt ombygg på en Quattroporte også, og som sagt, så gjort. Av bildene ser det ut som om de ganske enkelt har benyttet Mercedes-ombygget sitt og transplantert det til en Maser.
Pent er det ikke, men enestående.
Hvordan bilen har havnet hos begravelsesbyrået Karawan i Polen, aner jeg ikke. Men her var den altså, og et glimrende bevis på at også en Maser kan oppføre seg avmålt og diskret i trafikken.
Og her hadde jeg funnet noe enestående – trodde jeg – men et enkelt søk på nettet fortalte meg noe helt annet. Det første som dukket opp da, var nemlig en ”Mafiosaens Beste Venn”.
En Maserati fra 1967, også med basis i en Quattroporte fra den tid, var bygget om til en to-dørs (pluss lasterampe) begravelsesbil.
Ikke aner jeg hvem som har bygget denne, og om det finnes flere, det eneste jeg vet er at den sto i Pavia for ikke så veldig lenge siden, og at den ikke hadde møtt sin eBay reserve på 28.000 euro.
Kanskje står den der fremdeles, for alt jeg vet.