-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Townpod avspeiler tiden vi lever i
- Bilene må tilpasses den måten vi lever på, proklamerer Nissan når de nå viser konseptbilen Townpod i Paris. For å understreke at vi lever i den digitale tidsalder, har de lånt iPod-navnet fra Apple.
Nissan er i det filosofiske hjørnet når de lanserer Townpod-konseptet. De peker på at vi både i arbeid og dagligliv påvirkes av de muligheter som den digitale tidsalder byr på.
Noen arbeider alene på hjemmekontor eller i små grupper, uten fast arbeidstid – de arbeider når det er behov for deres tjenester eller når de har lyst. Et tidsriktig kjøretøy må derfor være like fleksibelt, mener Nissans fremtidsutviklere.
Som en T-trøye
De sammenligner Townpod med en hvit T-trøye: Den kan brukes til både business og fritid.
Bilen skal avspeile eieren, derfor er Townpod basert på en enkel plattform som kan skreddersys etter individuelle behov – bilen skal være et ujålete «verktøy» for dagens innovatører.
Townpod har små ytre dimensjoner, men sjenerøs innvendig plass. Den har lavt, flatt gulv, og baksetet har stort reguleringsmonn i lengderetningen.
For å få så lettvint inn- og utlasting som mulig, er bakdørene hengslet i bakkant samtidig som bagasjerommet har todelte dører. Og selvfølgelig kan bilens store berøringsskjerm kobles opp mot eierens PDA.
Fremtidskompatibel
Francois Bancon, administrerende direktør i Nissan-avdelingen som enkelt og greit heter «Exploratory and Advance Planning Departement», fortsetter filosoferingen:
- For den typiske Townpod-bruker, vil den ultimate status være å signalisere anti-status. Han eller hun vet nøyaktig hva som er viktig i deres liv, så det er logisk at de selv skal få bestemme den endelige spesifikasjon på sin egen bil.
- Hvem vet hvordan vi lagrer musikk i 2020? Det er ikke så lenge siden bilene var utstyrt med kassettspillere, så var CD-spillere et «must», og i dag er det krav om at bilenes musikkanlegg skal være kompatibelt med iPod.
Derfor må Nissan Townpod konstrueres for å være kompatibel med alt som kan tenkes av kjekt-å-ha-duppetitter i fremtiden, konkluderer Bancon.