-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Townpod avspeiler tiden vi lever i
- Bilene må tilpasses den måten vi lever på, proklamerer Nissan når de nå viser konseptbilen Townpod i Paris. For å understreke at vi lever i den digitale tidsalder, har de lånt iPod-navnet fra Apple.
Nissan er i det filosofiske hjørnet når de lanserer Townpod-konseptet. De peker på at vi både i arbeid og dagligliv påvirkes av de muligheter som den digitale tidsalder byr på.
Noen arbeider alene på hjemmekontor eller i små grupper, uten fast arbeidstid – de arbeider når det er behov for deres tjenester eller når de har lyst. Et tidsriktig kjøretøy må derfor være like fleksibelt, mener Nissans fremtidsutviklere.
Som en T-trøye
De sammenligner Townpod med en hvit T-trøye: Den kan brukes til både business og fritid.
Bilen skal avspeile eieren, derfor er Townpod basert på en enkel plattform som kan skreddersys etter individuelle behov – bilen skal være et ujålete «verktøy» for dagens innovatører.
Townpod har små ytre dimensjoner, men sjenerøs innvendig plass. Den har lavt, flatt gulv, og baksetet har stort reguleringsmonn i lengderetningen.
For å få så lettvint inn- og utlasting som mulig, er bakdørene hengslet i bakkant samtidig som bagasjerommet har todelte dører. Og selvfølgelig kan bilens store berøringsskjerm kobles opp mot eierens PDA.
Fremtidskompatibel
Francois Bancon, administrerende direktør i Nissan-avdelingen som enkelt og greit heter «Exploratory and Advance Planning Departement», fortsetter filosoferingen:
- For den typiske Townpod-bruker, vil den ultimate status være å signalisere anti-status. Han eller hun vet nøyaktig hva som er viktig i deres liv, så det er logisk at de selv skal få bestemme den endelige spesifikasjon på sin egen bil.
- Hvem vet hvordan vi lagrer musikk i 2020? Det er ikke så lenge siden bilene var utstyrt med kassettspillere, så var CD-spillere et «must», og i dag er det krav om at bilenes musikkanlegg skal være kompatibelt med iPod.
Derfor må Nissan Townpod konstrueres for å være kompatibel med alt som kan tenkes av kjekt-å-ha-duppetitter i fremtiden, konkluderer Bancon.