-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
PSA bygger luksusbil
PSA vil ha sin del av det viktige luksusbilmarkedet i Kina. Snart lanserer de en drømmebil.
På verdensutstillingen i Shanghai viser Citroën sin Metropolis. Nå forteller Automotive News at bilen skal realiseres.
Vi snakker her om en gedigen luksusbil med en lengde på godt over fem meter og en bredde på to. Dermed bør den falle i god smak hos nyrike kinesere som elsker store biler.
Slik bilen sto på utstillingen var den utstyrt med en hybrid drivlinje på til sammen 460 hk. Det er tvilsomt om denne blir realisert på det kinesiske markedet hvor man er mindre opptatt av utslipp enn vi er i Europa.
Trolig blir bilen toppmodellen i DS-serien og får betegnelsen DS9. Gregoire Olivier som er ansvarlig for PSAs aktiviteter i Asia, forteller at bilen vil beholde de viktigste styling-elementene fra Metropolis.
I samarbeid med Changan Automobile Group skal den franske produsenten etablere en produksjonslinje i Shenzhen i den sørøstre Guangdong-provinsen. Fabrikken får en kapasitet på 200.000 biler per år og skal i drift fra andre halvår 2012.
I årets første ni måneder solgte Citroën 157 000 biler i Kina – en økning på 44 prosent fra samme periode i fjor.
At et slikt volum bare gjør Citroën til Kinas 18. største merke, forteller om hvilket gigantisk marked det her er snakk om.