-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Her er neste Porsche 911
I dag kan vi by på ferske spionbilder av neste generasjon Porsche 911 med modellkode 991 – nesten uten kamuflasje.
Man går ikke drastisk til verks når man skal fornye et ikon som 911 – Porsche har prøvd det tidligere, uten særlig vellykket resultat.
Selvsagt gjelder det å trå varsomt når en ny generasjon av den legendariske sportsbilen skal utvikles, så man ikke fornærmer menigheten.
Litt større
Nå er fortsatt enkelte detaljer i både front og hekk skjult på disse bildene, men våre kilder forteller at neste 911 får en lengde på 449 cm, 56 mm mer enn dagens modell.
Akselavstanden strekkes med 10 mm mens høyde over havet reduseres med 11 mm.
Dagens 3,6-liters boxermotor erstattes med en 3,4-liter – men det betyr ikke reduserte ytelser. Vi forventer ca 350 hk, 0-100 km/t på 4,8 sekunder og toppfart på 289 km/t i en vanlig Carrera.
LES OM: Vår guttetur med 911 til Nürburgring
Mye renere
Den mindre, men mer effektive motoren, skal sørge for å redusere forbruket med nærmere 15 prosent, til 0,85 l/mil.
Carrera S får en modifisert 3,8-liters boxer med 400 hk. Den skal passere 100 i løpet av 4,5 sekunder og nå en toppfart på 302 km/t.
14 prosent lavere forbruk gir et snitt på 0,91 l/mil – meget anstendig for en kjøremaskin som denne.
Dagens 911 (modellkode 997) kom på markedet i 2004, og etterfulgte 996. Dermed hadde det vært logisk at 998 ble neste modellkode. Men våre opplysninger går ut på at neste generasjon får kode 991 når den lanseres i 2012.