-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
BMW lufter fremtiden
For noen uker siden lanserte BMW sitt nye sub-merke. Nå er en av de kommende bilene knipset i vinterlige omgivelser.
Trolig er det en TV-produksjon for BMWs PR-avdeling som har medført at Carparazzi har sikret seg disse tidlige bildene. Men uansett gir det en indikasjon om hva vi har i vente når BMW i3 kommer på markedet i 2013.
Denne bilen har en stund vært omtalt som MegaCity, og det ble også spekulert i at BMW ville blåse støv av det gamle Isetta-navnet.
Men i forrige måned ble det klart at sub-merket skal hete ”BMW i”, at denne modellen skal døpes BMW i3 og at den får en slektning som heter i8.
LES MER I: BMW går elektrisk
De to modellene skal lanseres en gang i 2013 og begge skal bygges på BMW-anlegget i Leipzig.
Som basis vil BMW benytte sin LifeDrive-arkitektur, bestående av aluminiumschassis og passasjercelle utført i karbonfiber-forsterket plast (CFRP).
LES: FLERE DETALJER
Dermed klarer man å holde vekten nede, selv med en tung batteripakke om bord.
BMW sier i3 skal by på fremtidens premium mobilitet. En el-motor på ca 130 hk med kraftig dreiemoment, skal gi ytelser i tråd med hva en BMW-eier forventer å finne i sin bil.
Man regner også med at prisen blir typisk BMW, det antydes ca 40.000 euro (ca kr 310.000 med dagens kurs). Så gjenstår det å se hva den norske stat krever av avgifter etter hvert som elbilparken vokser.
LES OGSÅ: Avgift avgjør suksess
I dag er som kjent elbiler fritatt for moms og engangsavgifter, samt at de har en rekke andre fordeler som gratis bompassering og parkering samt bruk av kollektivfeltet.