-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Megacity på bilde
BMWs spennende Megacity-prosjekt har vært mye omtalt. Nå er de første bildene sluppet.

Selv om styret fremdeles ikke formelt har godkjent BMWs fremtidsrettede Megacity-prosjekt, har designsjef Adrian Van Hooydonk, og han som er designansvarlig for programmet, Benot Jacobs, vist de første bildene av bilen. Og på fabrikken i Wackersdorf har de begynt å spinne den.
Uttrykket ”spinne” er ikke så spinnvillt som det kan høres ut. Dette er nemlig en bil der hele passasjeravdelingen skal bygges opp av kullfibertråder. ”Vev meg en bil” kan bli den nye formen for bestilling.
Planene snakker om eldrift, fire seter og på markedet sommeren 2013 og er en del av et prosjekt München kaller MCV – MegaCityVehicles.
Det er et tett samarbeid med et amerikansk firma, SGL Group, her når det gjelder den revolusjonerende karosseriteknikken. Kullefibermaterialer er 30 prosent lettere enn aluminium og tåler ekstreme belastninger.
Produksjonsmetoden skal også kunne gi nye friheter til designerne. Derfor er det for tiden 15 av dem på dette prosjektet, mange flere enn det som er vanlig for en ny modell fra BMW.
Med tiden regner man med at forsøksproduksjonen skal flyttes fra joint venture-fabrikken i Wackersdorf til BMWs fabrikk i Landshut, men når det blir full produksjon skal den skje i Leipzig. Der regner man i første omgang med 600 nye arbeidsplasser.
I følge SGL-folket kommer karosseriet – i 100 prosent kullfiber - til å bli 100 kg lettere enn et vanlig karosseri, og BMW sier at de regner med at hele bilen vil bli ca. 100 kg tynger enn en konvensjonell forbrenningsmotordrevet. I dag veier en el-Mini 300 kg mer enn en vanlig.
Det blir masse annen teknologi i slekt med romfart om bord i disse bilene, men det hele koker ned til noe BMW kaller LifeDrive konseptet.
To moduler skilt horisontalt. Den nederste inneholder hjul, opphengning, plattform og hele drivverket. Den øverste er life-delen og består av kullfiber-hylsteret.
Inni det skal vi kjøre oss inn i fremtiden.